
Kako će izgledati Karlovac budućnosti pitanje je oko kojeg se lome koplja već duži niz godina. Struka ima različita mišljenja, neki su za to da se grad mora širiti i privlačiti investitore koji su spremni ulagati u gradnju novih gradskih četvrti, drugi su za održivi razvoj i čuvanje spomeničke baštine po svaku cijenu, a bilo je i ideja o ponovoj gradnji gradskih bedema i vraćanje karlovačke povijesne Zvijezde u prvobitni oblik kakav je imala u minulim stoljećima.
Zadnji arhitektonski natječaj za glavnu gradsku os – dio Nazorove ulice, područje oko Autobusnog kolodvora i željezničko stajalište te područje s one strane pruge prema Novom centru također je izazvao brojne rasprave iako su rješenje predložili prepoznati arhitekti a prihvatilo ga povjerenstvo također sastavljeno od stručnih ljudi u području urbanizma, predstavnici vlasti i zainteresiranih investitora.
Sa svojim viđenjem novog Urbanističkog plana grada Karlovca javili su nam se karlovački arhitekti Boris Morsan i Oliver Bosanac koji su, kako nam kažu, nakon javne rasprave o Izmjenama Generalnog urbanističkog plana upozorili izrađivače na stanje u karlovačkom urbanizmu i pitanja koja po njihovom mišljenju treba rješavati.
– Smatramo da je na temelju GUP-a potrebno pokrenuti izradu Koncepcije prostornog razvoja grada Karlovca sa studijom urbane ekonomije i druga istraživanja među kojima su posebni urbanistički plan za kulturni krajolik, plan saniranja oštećenja građenjem, kampus Veleučilišta s Magaševom linijom kao polazište za plan Gaze, arhitektonske i ekonomske studije u Zvijezdi, na obalama rijeka i druge, navode.
Nadalje, ovaj tim je u ovom upozorenju dodao i napomenu s nekoliko po njima bitnih pitanja:
– Split i Dubrovnik su stariji od Karlovca ali Karlovac ima stilska obilježja zbog kojih se nalazi na istoj razini spomenika kulture. Ima li Karlovac kulturni krajolik? Ima li Karlovac pregled oštećenja građenjem i posebno, ima li pregled oštećenja kulturne baštine? Treba li kulturni krajolik, Orlicu i Magaševu liniju unijeti u planove? Treba li razdvojiti gradski i tranzitni promet i smije li pruga za brzine do 120 km/h prolaziti sredinom grada? Ima li Karlovac koncepciju prostornog razvoja, pitaju se Morsan i Bosanac.
Ovaj arhitektonski dvojac se svojim primjedbama obradio pročelnici gradskog Upravnog odjela za prostorno uređenje i poslove provedbe dokumenata prostornog uređenja Vesni Ribar, te su i dobili odgovor, a onda su i dobili odgovor s kojim nisu bili zadovoljni. Donosimo prepisku o ovoj važnoj temi, ali i njihove argumente za sve ono što smatraju bitnim u budućem urbanističkom planiranju grada Karlovca.
Kompletan tekst u integralnoj verziji možete pročitati OVDJE…