Cilj je pronaći način kako smanjiti količinu komunalnog otpada na odlagalištu ili kako da ga uopće ne bude
U reciklažnom dvorištu karlovačke Čistoće na Ilovcu danas je predstavljen projekt u kojem ova gradska tvrtka sudjeluje zajedno sa Zagrebačkim učilištem i Kancelarijom za budžetsko i financijsko poslovanje d.o.o. iz Novog Sada, vezano za izradu kurikuluma, odnosno edukacijskog programa za voditelje reciklažnih dvorišta.
Po riječima zamjenika direktora Čistoće Ričarda Mažuran, drago im je da su dio ovog projekta eudaktivnog karaktera, da sudjelujemo kao mentori i u praktičnom dijelu.
– Radi se o obuci budućih voditelja reciklažnih dvorišta, od zaprimanja do kategorizacije dok projekt obuhvaa i digitalizaciju i stvaranje digitalnih alata. Tako se našim reciklažni dvorištem možete i virtualno prošetati na našoj web stranici. Nakon projekta ćemo moći slati i svoje djelatnike na edukacije gdje će se skinuti teren s voditelja naših odjela, i raditi lakše s ljudima koji odlažu otpad, rekao je Mažuran.
Zagrebačko učilište je nositelj ovog europskog projekta financiranog od EU, pa je voditelj Željko Krajačić rekao da su oni tri partnera sa zadatkom napraviti kurikulum, plan i program obrazovanja za voditelje reciklažnih dvorišta. Projekt je pri kraju, a slijede završne konferencije i obuka po reciklažnim dvorištima. Krajačić je dodao da se nada da njihov kurikulum zaživjeti i u ostalim članicama EU, dok će svakako koristi imati partneri iz Srbije.
– Napravili smo ekipu koja ima predstavnike iz Ministarstva, nevladinog sektora i lokalne uprave, tim koji će da poprati sve što se do sada radilo u ovom programu. Stanje kod nas još nije doseglo ovaj nivo, treba i zakonska regulativa da se razvija, ali i stanje svijesti razdvajanja na kućnom pragu, rekao je Ljubomir Aleksić.
Hrvoje Buljan koji ima savjetodavnu i edukativnu funkciju zaključio je da je edukacija upravo osnovna da se ispoštuju direktive Vijeća EU. Cilj je, dodaje, pronaći način kako smanjiti količinu komunalnog otpada na odlagalištu ili kako da ga uopće ne bude.