
Iako se nagađalo da je realan rok za realizaciju ovog mega projekta 2036. godina, Barišić je rekao kako je uvjeren da će pruga gotova biti i prije, a po njima to je 2033. godina
Nakon gradnji autocesta kojima je Hrvatska od zemlje s među najlošijim cestama u Europi postala jedna od onih s najboljima na svijetu, na redu su kapitalni infrastrukturni projekti u gradnji željezničke infrastrukture koja je godinama bila zanemarivana.
Zbog toga je pomisao na vožnju vlakom puna asocijacija na sporost, kašnjenje, a na nekim dionicama ide u domenu avanturizma.
Kapitalni projekt
Kapitalni infrastrukturni projekt je gradnja nizinske pruge koja velikim dijelom ide i kroz Karlovačku županiju, no mnogi ne znaju što točno to donosi i koja joj je trasa. Pitanja ima puno, Karlovčane ponajviše zanima hoće li nova dvokolosiječna pruga ići, a vlakovi juriti kroz njihov grad, s obzirom da su i brzine prometovanja puno veće, a očekuje se i veći promet teretnih vlakova. Nadalje, koja će mjesta koja sad imaju svoju stanicu, nova pruga zaobići, a koja će spojiti?
Nova, željezničke pruga s dva kolosijeka će povezivati Rijeku, Zagreb i mađarsku granicu (Botovo), s ciljem poboljšanja teretnog i putničkog prometa na mediteranskom koridoru. Projekt je podijeljen u nekoliko dionica, a trenutačno su radovi na različitim stupnjevima realizacije, od ishođenja dozvola do aktivne gradnje.
Gotova do 2033. godine?
Trenutno se radovi odvijaju jedino na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac gdje je u tijeku gradnja objekata – nadvožnjaka i podvožnjaka, te drugog kolosijeka. I tu je bilo problema s javnim nabavama, pa su planovi i rokovi bili pomaknuti.

Na drugim dionicama su u tijeku aktivnosti na projektiranju i ishođenju potrebnih dozvola, uključujući rješenja o prihvatljivosti zahvata za okoliš. Jučer je u Rijeci, po pisanju Novog lista, član Uprave HŽ Infrastrukture Darko Barišić najavio da će do konca 2026. godine biti završeni idejni projekti, te rekao da se odmah nakon toga kreće u realizaciju. Iako se nagađalo da je realan rok za završetak ovog mega projekta 2036. godina, Barišić je rekao kako je uvjeren da će pruga gotova biti i prije, a po njemu je to 2033. godina.
Novi kolodvori
Glavni ciljevi projekta uključuju značajno povećanje kapaciteta pruge, skraćivanje vremena putovanja, poboljšanje tehničkih uvjeta i jačanje konkurentnosti Luke Rijeka kao ključnog logističkog središta za srednju Europu. Predviđena trasa uključuje izgradnju novih kolodvora, vijadukata i tunela. Među njima će potpuno uređen biti i stari željeznički kolodvor u Karlovcu.
Dužina nove dvokolosiječne pruge od Horvata (Zagreb) do Krasice (Rijeka) bit će ukupno 141 kilometar, no u planu je i gradnja jednokolosiječne priključne pruge na području Karlovca i Ogulina a u drugoj fazi i obilazna dvokolosiječna prugu oko Karlovca.
Što će se graditi?
Što će se točno graditi na karlovačkom području KAportal je već pisao, dok su nam iz HŽ Infrastrukture potvrdili da je do sada izrađenom studijskom dokumentacijom planirana rekonstrukcija postojećeg kolosijeka i dogradnja drugog kolosijeka na dionici Karlovac – Mostanje u duljini 3,1 km, izgradnja nove dvokolosiječne elektrificirane pruge na dionici Mostanje – Skradnik duljine 36 km i rekonstrukcija postojeće jednokolosiječne pruge na dionici Mostanje – Duga Resa u duljini 7,8 km.
– Na navedenim dionicama planira se rekonstrukcija stajališta Karlovac Centar, izgradnja novog kolodvora Mrežnički Brest i stajališta Belaj te rekonstrukcija kolodvora Mrzlo Polje i Duga Resa. Ovaj projekt koji se cijelim svojim zahvatom nalazi na području Karlovačke županije, a koji je usklađen s prostorno-planskom dokumentacijom županije, trenutačno je u postupku ishođenja Rješenja o prihvatljivosti zahvata za okoliš, navode u HŽ-u.
Kroz Karlovačku županiju
Do sada izrađenom studijskom dokumentacijom planirana je izgradnja nove dvokolosiječne elektrificirane željezničke pruge na dionici Skradnik – Krasica – Tijani. Ukupna duljina nove pruge iznosi približno 72 km, od čega na područje Karlovačke županije otpada približno 27 km za koje je trasa usklađena sa prostorno – planskom dokumentacijom Karlovačke županije.

– Projektom je planirano i spajanje novoplanirane pruge s postojećom prugom preko Josipdola do Ogulina te spajanje s postojećom prugom Oštarije – Knin – Split prema Kninu. Na dijelu pruge koja prema ovom projektu prolazi Karlovačkom županijom planira se izgradnja novih kolodvora Skradnik i Drežnica, rekli su nam tada i HŽ Infrastrukture.
Do 160 km/h
Za realizaciju cjelokupnog projekta nizinske pruge, uz dionice za koje su već ugovoreni radovi, potrebno je ukupno oko 2,7 milijardi eura. Provedbom svih projekata na trasi povećat će se kapacitet pruga, podići brzina prometovanja putničkih vlakova do 160 km/h, teretnih do 120km/h i skratiti vrijeme putovanja te dodatno podići razina sigurnosti.



