
U sklopu projekta “Potrošačka prava i obaveze” čiji je nositelj
“POTROŠAČICA” – društvo za zaštitu potrošačica Hrvatske, održana
je Prva javna tribina potrošačka prava i obaveze. Na tribini koja
je održana u Centru za mlade u Karlovcu, predstavljen je Europski
potrošački centar RH, deset osnovnih načela zaštite potrošača u
EU te New deal za potrošače kojim komisija jača prava potrošača u
EU i njihovu provedbu.
Podsjetimo, “Potrošačica” je jedina udruga u Hrvatskoj koja brine
za prava potrošačica, a projekt ” Potrošačka prava i obveze”
provodi se zahvaljujući financijskoj podršci Ministarstva
gospodarstva, poduzetništva i obrta u iznosu od 63.897,51 kuna.
Voditeljica Odjela za Europski potrošački centar u RH, Danijela
Marković Krstić je ukratko predstavila potrošački centar u RH
rekavši da je to Centar koji daje savjete i osigurava informacije
o prekograničnoj kupovini te pomaže potrošačima u suradnji s
drugim Europskim potrošačkim centrima u rješavanju prekograničnih
pritužbi i sporova.
Potrošač(ic)e, na tribini ih se okupilo tridesetak, o dokumentu
pod nazivom Zaštita potrošača u EU: 10 temeljnih načela kojeg je
izdala Opća uprava Europskog povjerenstva za zaštitu zdravlja i
potrošača 2005. godine, informirala je voditeljica projekta Ana
Smoljak. Tako su potrošači(ce) dobile informaciju da mogu
kupovati hranu i drugu robu široke potrošnje u bilo kojoj državi
članici Europske unije bez brige da će morati platiti carinske
pristojbe ili neki dodatni porez na dodanu vrijednost kada se
vrate svome domu.
Potaknuta sve većim pritiscima zemalja južne i istočne Europe
kojima se traže jednaki standardi za sve potrošače u Europskoj
uniji, Europska komisija je u travnju 2019. godine objavila
dokument “New Deal za potrošače: Komisija jača prava potrošača u
EU i njihovu provedbu. Taj dokument je usvojen na plenarnom
zasjedanju Europskog parlamenta u rujnu 2018. godine. O njemu su
okupljene informirale voditeljica projekta Ana Smoljak i
izvoditeljica aktivnosti Dugorešanka Marija Perušić. Sudionike
tribine upoznale su s njihovim pravima i dodatnim alatima za
dobivanje naknade ako su im prava povrijeđena. Budući da Europska
unija štiti svoje građena od nepoštenih poslovnih praksi,
potrošač(ic)e su ujedno educirale o tome kada se poslovna praksa
trgovca smatra nepoštenom i kako se mogu zaštiti.
Druga javna tribina u sklopu projekta Potrošačka prava i obaveze,
održat će se u petak 20. rujna 2019. s početkom u 17 sati u
Pučkom otvorenom učilištu Duga Resa. Stoga ako imate problema
vezanih za vaša potrošačka prava i dilema kako ih riješiti,
dođite na tribinu gdje ćete od educiranih osoba koje poznaju
važeće zakone moći potražiti odgovore.
KAportal.hr