ŽELJEZNICA ZA BUDUĆNOST

Izgradnja novog kolosijeka pruge od Hrvatskog Leskovca do Karlovca još bez izvođača – početak radova najavljen za početak sljedeće, a završetak 2024. godine

Riječ je o pruzi duljine 44 kilometara, vrijednost projekta je 366 milijuna eura, a 85 posto sredstva osigurano je iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija.

Povodom obilježavanja Europske godine željeznice, nakladnička
kuća Hanza Media održala je konferenciju “Željeznica za
budućnost”, uz potporu HŽ Infrastrukture i HŽ Putničkog
prijevoza. Naime, modernizacija željeznica jedna je od najvećih
državnih investicija u ovome trenutku, u kojoj se do 2027.
godine očekuje realizacija investicija u vrijednosti gotovo
14 milijardi kuna.

Kako je na konferenciji naglasio ministar prometa Oleg Butković,
riječ je o najvećim investicijama u željeznicu u posljednjih
nekoliko desetljeća u Hrvatskoj, a cilj je da Hrvatska ima
europsku željeznicu kakvu i zaslužuje.

Područje Karlovačke županije dio je takozvanog projekta RH2, koji
povezuje državnu granicu s Mađarskom i luku Rijeka, duljine
gotovo 340 kilometara. Riječ je o jednom od najvažnijih
željezničkih koridora kojim prometuje oko 40 posto ukupno
teretnog i 15 posto ukupno putničkog prometa. Kako je kazao
predsjednik Uprave HŽ Infrastruktura Ivan Kršić, na njemu je
završen samo jedan projekt, dok je osam u raznim fazama pripreme
i provedbe.

Među najavljenih osam je i izgradnja drugog kolosijeka pruge od
Hrvatskog Leskovca do Karlovca, koja obuhvaća i obnovu postojeće
pruge kao i glavnog kolodvora u Karlovcu. Predsjednik Kršić
istaknuo je kako se za ovaj projekt trenutno provodi faza
evaluacije pristiglih ponuda, potpisivanje ugovora očekuje se do
kraja godine, a početkom sljedeće i početak radova, a završetak u
2024. godini. Riječ je o pruzi duljine 44 kilometara,
vrijednost projekta je 366 milijuna eura, a 85 posto
sredstva osigurano je iz Operativnog programa Konkurentnost
i kohezija.

Nakon toga slijedi i obnova pruge od Karlovca do Oštarija, koja
je trenutno u fazi priprema izrade studijske dokumentacije.
Procijenjena vrijednost radova na obnovi ovog dijela pruge
prema Rijeci u duljini od 40 km je 400 milijuna eura s planiranim
rokom dovršetka 2030. godine.

Osim najavljenih velikih investicijskih ciklusa u željezničku
infrastrukturu, na području Karlovačke županije u prošloj godini
završena je i obnova dionice pruge Ogulin – Moravice duljine 29
km, vrijednosti 41,5 milijuna eura, a trenutno se provode radovi
i na dionici Generalski Stol – Oštarije u duljini od 22 km i
vrijednosti 17,5 milijuna eura, čiji završetak se očekuje u 2023.
godini. I jedna i druga investicija financirana je kreditnim
aranžmanom, a radove je izvodila matična tvrtka Pružne građevine.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest