VIJESTI / KARLOVAC

BEZ JAVNE RASPRAVE?

Privatni ili javni gradski prijevoz? Birač: Ekipa je prokrijumčarila privatnog operatera jer vladajuća stranka radi samo ono što joj je danas isplativije

Privatni ili javni gradski  prijevoz? Birač: Ekipa je prokrijumčarila privatnog operatera jer vladajuća stranka radi samo ono što joj je danas isplativije

Suština je, kako dodaje Birač, da li je Gradu Karlovcu u interesu da autobus vozi do Rečice, Popović Brda, da voze noćne gradske linije

Gradski vijećnik Dimitrije Birač (Nova ljevica) na današnjoj konferenciji za medije govorio je o temi javnog ili privatnog gradskog prijevoza. Kako navodi, na zadnjoj sjednici Gradskog vijeća bio je neugodno iznenađen kada je na zadnjoj stranici drugih izmjena i dopuna Programa upravljanja objektima u vlasništvu Grada naišao na podatak da se izdvaja 200 tisuća kuna za izradu postupka javne nabave za izradu dokumentacije i odabiru novog operatera u privatnom prijevozu. 

S obzirom kako nije bilo odlučnu da se ide u privatnu solucije, odluku o privatnom prijevozu smatra prokrijumčarenom. Naime, kako pojašnjava, pročelnik Greb je na sjednici u svibnju kazao kako postoje dva modela, javni i privatni i oba modela se mogu sufinancirati novcem EU, a u konačnici donijet će se ona odluka koja će biti  isplativija. Gradonačelnik je tada komunicirao, poručuje Birač, kako je načelno za javni prijevoz, ali da nije ni protiv privatnog. 

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

- Ekipa je prokrijumčarila privatnog operatera, na način što su gurnuli građanima studiju javnog prijevoza koja uopće ne govori o benefitima privatnog u odnosu na javni niti obratno i sada kroz ovu točku, poručuje Birač, pritom problematičnim ističe što se nije održala nikakva javna rasprava niti tematska sjednica na kojoj bi se prodiskutiralo je li bolji privatni ili javni gradski prijevoz. 

- Zadnjih deset godina smo imali privatni gradski prijevoz i vidimo na što je to izgledalo. Privatnik nerazvijene sredine neće razvijati na način da i tamo voze autobusne linije. Gradonačelnik sada zaboravlja da sve te stvari zbog kojih grad infrastrukturno nije razvijen bi se moglo puno više učiniti da je prijevoz bio javni. Stoga zagovaram tematsku sjednicu ili da se održi neko sučeljavanja na kojem će on kako govori non stop da ima argumente iznijeti ih. 

Birača zabrinjava, što je gradonačelnik vrlo ozbiljan govorio "ajde vi meni navedite primjer posebno u današnje vrijeme da nije dobro imati privatnog". 

- U današnje vrijeme u kojem se valja kriza, najfleksibilniji i najbrži prema gore s cijenama su privatnici. Vidimo i to da primjeru Gradske toplane, koliko god su cijene išle prema gore ona ih nije dizala još sada. Ako mi stavimo privatnika on ne samo da neće razvijati one rute koje se njemu ne isplate, nego svakom novom prilikom podizanja troškova on će to prebacivati na građane, onda će gradonačelnik prati ruke to nije naše, to je privatno.  

Suština je, kako dodaje Birač, da li je Gradu Karlovcu u interesu da autobus vozi do Rečice, Popović Brda, da voze noćne gradske linije.  

- Ako vam građani iz jednog dijela grada mogu doći brže, ta frekvencija vam utječe ne samo na standard nego ti građani i brže i efikasnije obavljaju svoje poslove. Ispada da ovoj vladajućoj stranci što joj je danas isplativije to će se danas napraviti, a to što će netko za dvije, tri, deset godina ispaštati to nema problema. Ja sam protiv takvog načina razmišljanja, ne samo što nije ekonomski nije ti pametno, zaključio je Birač. 

Izdvojeno


Reci što misliš!