VIJESTI / KARLOVAC

KRAJEM GODINE?

Gradski prsten u Karlovcu! Projekt koji je na čekanju 20 godina trebao bi konačno u realizaciju - pogledajte kronologiju "zavlačenja" za Karlovac važnog projekta

Gradski prsten u Karlovcu! Projekt koji je na čekanju 20 godina trebao bi konačno u realizaciju - pogledajte kronologiju

Projekt je u svojim počecima bio u istoj poziciji kao i danas, Hrvatske ceste su se obvezale financirati radove, dok je rješavanje imovinsko pravnih odnosa i dokumentacije bila zadaća gradske uprave

Prva faza izgradnje užeg gradskog prstena u Karlovcu, od Krležine do Držićeve ulice, počet će ove godine. Najavio je to gradonačelnik Damir Mandić prilikom obilaska obilaznice Turanj prošlog tjedna, a za KAportal Hrvatske ceste pojasnile su sve aktivnosti oko ove investicije.  

Pa tako kažu kako je za rekonstrukciju prve faze državne ceste DC545 u gradu Karlovcu izrađena kompletna projektna dokumentacija te je ishođena građevinska dozvola. Duljina planiranog zahvata iznosi približno 530 metara. 

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Dodaju kako je planom nabave Hrvatskih cesta za 2023. godinu, u četvrtom kvartalu predviđeno pokretanje postupka javne nabave za izgradnju predmetnog zahvata. Radovi bi trebali biti gotovo u roku od 4 mjeseca, a procijenjena vrijednost nabave iznosi 1.315.000,00 eura. 

- Za zapadnu obilaznicu Karlovca u duljini oko 4 km, Hrvatske ceste sklopile su Ugovor za izradu idejnog rješenja i studije o utjecaju na okoliš. Do sada je izrađeno idejno rješenje i u tijeku je izrada SUO-a. Postupak procjene utjecaja na okoliš ne može se pokrenuti dok se ne završe izmjene prostorno – planske dokumentacije (izmjene u tijeku), pojašnjavaju nam iz Hrvatskih cesta. 

A ovako je sve počelo prije dvadeset godina

Početak radova na izgradnji karlovačkog prstena odužilo je upravo rješavanje imovinsko -  pravnih odnosa, a ta problematika prati ovaj projekt od samog njezinog začetka, od prije gotovo dvadeset godina. 

Tadašnji gradonačelnik Božidar Joha (SDP) u nastavku izgradnje gradskog prstena isticao je da se bori i s "političkim obmanama i opstrukcijama" u režiji gradskog pročelnika Mire Škrgatića, kasnije HDZ-ova gradonačelnika.  

Naime, projekt je u svojim počecima bio u istoj poziciji kao i danas, Hrvatske ceste su se obvezale financirati radove, dok je rješavanje imovinsko pravnih odnosa i dokumentacije bila zadaća gradske uprave.  

No, budućnost projekta nikad nije bila sporna, a čak ga je i HDZ-ova vlast u Karlovačkoj županji isticala da je "amenovan" na sjednici Vlade na čelu s premijerom Ivom Sanaderom u Karlovcu, u predizbornom travnju 2005. godine. U narednim mjesecima, nakon smjene gradske vlasti, u mandatu gradonačelnika Mire Škrgatića, nastavilo se u obećavajućem tonu o početku gradnje “ovog ljeta”, “sljedeće godine”, “za dvije godine”.  

A dogodilo se upravo suprotno, cijeli projekt prebačen je na gradsku razinu, pa ispada da tadašnji visokopozicionirani lokalni dužnosnici, kojima se davalo na velikoj važnosti, nisu bili od velike pomoći. 

Ne zaboravimo da je i gradonačelnik Škrgatić u travnju 2007. godine dao ostavku i prešao na novu dužnost na državnoj razini da “pomogne stranci u realizaciji složenijih infrastrukturnih projekata u Karlovačkoj županiji i gradu Karlovcu”.  

Nakon njega, ni gradonačelnik Damir Jelić u svom desetogodišnjem mandatu nije se libio ne obećavati početak radova. Za njegova mandata, kako je i on tada isticao, tekla je i "borba" da se projekt ponovno vrati na nacionalnu razinu, ali u svakom slučaju, obećavao je, da izgradnja ne bi trebala početi prije 2012. godine.

No očito je negdje štekalo u HDZ-ovoj vertikali, jer cijelo to vrijeme radovi na izgradnji gradskog prstena dalje od Novog centra nisu došli.  Naravno, opet postaje ključna sjednica Vlade u Karlovcu, ali sada u prosincu 2017. godine, na čelu s premijerom Andrejem Plenkovićem. Nakon nje došlo je do prekategorizacije ceste i potpisivanje sporazuma između Grada Karlovac i Hrvatskih cesta, kojim se je Grad u ime i za račun HC-a obvezao rješavati imovinsko - pravne odnose, a Hrvatske ceste izvršiti radove na spomenutom prometnom pravcu.

Isto onako kako se u cijeli projekt krenulo prije dvadeset godina. 

Izdvojeno


Reci što misliš!