VIJESTI / KARLOVAC

Svečano u "Edisonu"

Predstavljena knjiga Krešimira Perušića "Peta rijeka Karlovca" - govori o razvoju Karlovačke pivovare i njezinih proizvoda

Predstavljena knjiga Krešimira Perušića
foto Antonela Zvonković

Objasnio je da knjiga "Peta rijeka Karlovca" nastoji prikazati "sve aspekte Karlovačkog" i da navodi i sitnice koje Karlovčani i ljubitelji pive uzimaju zdravo za gotovo.

U ponedjeljak je u kinu "Edison" predstavljena knjiga kolekcionara Krešimira Perušića "Peta rijeka Karlovca" koja prikazuje razvoj Karlovačke pivovare i njezini proizvoda, odnosno razvoj industrijskog dizajna i marketinga Karlovačkog piva, a može se nabaviti u Paviljonu "Katzler".

Perušić je objasnio da prikuplja predmete vezane uz Karlovačku pivovaru osam godina i da je toliko knjiga i nastajala, a zadnjih godinu dana je na njoj intenzivno radio. S Heinekenom Hrvatska je u tom pogledu započeo suradnju nakon što je u Galeriji "ZILIK" prije dvije godine otvorena izložba predmeta koje je prikupio "Karlovačko kroz povijest".

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Objasnio je da knjiga "Peta rijeka Karlovca" nastoji prikazati "sve aspekte Karlovačkog" i da navodi i sitnice koje Karlovčani i ljubitelji pive uzimaju zdravo za gotovo.

- Mene je motivirao za pisanje interes za industrijsku baštinu. Usredotočio sam se stoga na ono čemu potrošači ne pridaju previše pažnje jer im je svakodnevno i uobičajeno. Nastojao sam rekonstruirati kako je rasla i što je iza sebe ostavila ova dubovačka peta rijeka, kako joj tepaju mnogi Karlovčani. Iz tog razloga središnja nit knjige je prikupljanje starina i svih sitnica vezanih uz pivovaru – rekao je Perušić i dodao da ima više od sedam stotina prikupljenih predmeta, a u knjizi opisuje gajbe, čaše, krigle, etikete, bačve, boce, ambalažu, limenke, podmetače i ostalo te je objavljeno tristotinjak fotografija, a 80 posto njih po prvi puta.


Perušić je naglasio da je Karlovačka pivovara bila ispred svoga vremena i da je predvodnik promjena ostala i u Republici Hrvatskoj.

- Prva je pokrenula pivski festival, prva je počela prodavati pivo na benzinskim postajama, opskrbljivati brodove bivše države, prva je dobitnica međunarodnog priznanja za kvalitetu, jedina je o kojoj su snimljena dva filma, a jednoga je uradio oskarovac Dušan Vukotić, prva je proizvela bezalkoholno pivo, prva je koristila limenke, počela je proizvoditi i izvoziti radler, prva je počela proizvoditi sokove – istaknuo je Perušić.

Kolekcionarka Morana Rožman je napomenula da je Perušićeva knjiga dokaz da kolekcionari spašavaju kulturnu i industrijsku baštinu.

- Krešotova zbirka je konačno dobila okvire i postala ukoričeni dokument vremena koja također postaje povijest i predmet žudnje kolekcionara. Ako se netko zapita treba li nam još jedna knjiga o povijesti Karlovca, odgovorila bih da treba jer knjige čuvaju sjećanje na prošlost koje se nikada neće vratiti i sjećanje na temelje bez kojih ne bi bilo današnjice i nas. To nije samo knjiga o karlovačkoj povijesti, nego i o razvoju industrijskog dizajna, različitosti proizvoda i promjenama marketinških strategija. Neki novi klinci smišljaju danas smišljaju strategije piara i pivarskih industrija stvarajući budućnost za sebe i svi bi trebali dobro proučiti knjigu "Peta rijeka Karlovca" jer je savršeno štivo za početak kreiranja te budućnosti – rekla je M. Rožman.

POGLEDAJTE FOTO GALERIJU...

Pozvala je na osnivanje muzeja karlovačkog pivarstva.

Predsjednica Uprave Heineken Hrvatska Maud Meijboom-van Wel je navela da je mogla samo čestitati autoru nakon što je vidjela knjigu "koja nije samo svjedočanstvo".

- Vidjeti bogatstvo fotografija, strast ljudi i grada je uistinu zadivljujuće. Naporan rad i posvećenost je od Karlovačkog napravilo to što je danas i mislim da možemo stremiti ka sljedećih 170 godina – rekla je M. Meijboom-van Wel.

Gradonačelnik Karlovca Damir Mandić je ustvrdio da je Karlovačka pivovara stup gospodarstva zadnjih 170 godina u Karlovcu.

- Kada prođemo Hrvatskom i drugim zemljama i vidimo reklamu za Karlovačko možemo osvijestiti koliko je to pivo neodvojivo od Karlovca, ne samo imenom. Oni koji se bave biznisom govore o tradiciji i vrijednosti brenda. To što nešto živi 170 godina je vrijednost sama po sebi i to moramo cijeniti. Ova će knjiga većinu koja je bila vezana uz Karlovačku pivovaru, prije svega egzistencijalno, pa onda i imenom, vratiti u tu tradiciju i osvijestiti tu vrijednost – rekao je Mandić i dodao da je Heineken "dobro učinio što je ispoštovao tradiciju Karlovačke pivovare i Karlovačkog piva" te kako Dani piva "moraju biti usko vezani uz Karlovačku pivovaru".

Izdvojeno


Reci što misliš!