Nije pitanje hoće li se dogoditi nesreća kao u Dugoj Resi gdje je u naletu vlaka poginuo mladi bračni par – nego kada, alarmantno je upozorenje koje su uputili iz Sindikata prometnika vlakova Hrvatske glede sigurnosti pružnih prijelaza. U Hrvatskoj je i dalje 1.400 željezničko-cestovnih prijelaza bez adekvatne signalizacije. Da stvar bude gora HŽ Infrastruktura ima osiguranih 200 milijuna kuna za modernizaciju po 50 pružnih prijelaza godišnje. Taj novac – stoji. “Možda bi i taj prijelaz u Dugoj Resi bio osiguran”, kazao nam je Mario Grbešić iz Sindikata.
Apsurda i opasnosti je anpretek. Sindikati su se prigodno javnosti obratili u Koprivnici, gdje postoje čak tri željezničko-cestovna prijelaza koja su već 14 mjeseci pokvarena, odnosno neosigurana. K tomu, na toj je dionici 2015. godine rađen kapitalni remont, a niti godinu dana od njega, prijelazi su isključeni iz signalno-sigurnosnog uređaja jer su nepouzdani.
“Sigurnost prometa na tim prijelazima tijekom zadnjih 14 mjeseci ovisi isključivo o izvršnim radnicima koji ondje rade, a oni su preopterećeni. Poslodavac spaja radna mjesta, pa dva posla radi jedan radnik. To je kao da prometni policajac koji regulira raskrižje istovremeno i prodaje novine. Ukidanjem, odnosno spajanjem radnih mjesta, poslodavac svjesno krši sigurnosne odredbe”, ističe Mario Grbešić, zamjenik predsjednika Sindikata prometnika vlakova Hrvatske.