U Ilirskoj dvorani Gradske knjižnice Ivan Goran Kovačić u
Karlovcu sinoć je promovirana knjiga filozofa Miljenka Brkića
“Psihologija kabale”, izdana 2021. godine u izdanju zagrebačkog
nakladnika “IEP/D2”.
Osim autora, u promociji je sudjelovala i recezentica Dubravka
Miljković.
“Volite li intelektualne izazove, radoznali ste, želite upoznati
nešto novo, čini se da vam nešto nedostaje, a ne znate što?
Pokušajte potragu s ovom knjigom”, ocijenila je D. Miljković,
koja Brkića poznaje 30 godina, kada su sudjelovali na tečaju za
voditelje srednjoškolskih debatnih klubova.
Brkić je rođen 22. travnja 1946. godine u Zadru. Dio djetinjstva
je proveo u Lokvama, a osnovnu školu je pohađao u Velom Ižu.
Maturirao je u Zadru, a u Zagrebu je prvo studirao fiziku, a
potom psihologiju, filozofiju i francuski na Filozofskom
fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Magistrirao je na temi “Kant i
problem znanosti”, a doktorirao je filozofiju na temi “Filozofija
i paideida u Hegelovom djelu”. U Gimnaziji Karlovac je predavao
psihologiju, filozofiju i francuski. Za Karlovčane je držao
tečajeve joga-asana. Na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u
Zagrebu je predavao na predmetu “Filozofija odgoja i etika”, a
držao je i izborni kolegij “Uvod u indijsku filozofiju”.
Osim ove promovirane u četvrtak, objavio je knjige “Filozofija
koja odgaja” iz 2006., “Praksa kabale” i “Adam Kadmon u praksi
kabale” iz 2020., te preklani još “Teosomatska kabala” i “Eros i
kabala”.
Kabalu definira najkraće kao duhovnu tradiciju židovstva, koja se
razvijala od starog doba do danas, a u 20. stoljeću postaje
nauka, a usporedno se s time javljaju njezina banalizacija i
komercijalizacija u okviru čega se predstavlja kao “lijek za sve
probleme”. Brkić kaže da se pritom rade tri radikalne greške.
“Kabala je proučavanje svete knjige, a uništavatelji je
proglašavaju ateističkom. Nijedan neozbiljan pristup ne pripada
kabali. Druga pretpostavka popularizacije kabale je dogmatizam. S
kabalom je nespojivo nepromjenjivo učenje. Treća radikalna greška
je uvođenje tehnike, koja oslobađa od promišljanja. Kabala nema
tehniku. Morate uvijek iznova davati odgovore iz vlastitog srca,
uma i tijela”, rekao je Brkić i objasnio da je kabala mistika i
da to znači da ne poznaje podjelu na objekt i subjekt te
pojašnjava da “kabalist ne proučava druge, da mora s drugim
čovjekom biti u empatiji, da bi ga razumio”.