Prije dvije godine KUD Plac iz Metlike organizirao je zgodan mali festival na Partizanskom trgu u starom središtu grada i promašio. Iako je ulaz bio besplatan, skupilo se svega stotinjak zainteresiranih da vidi dva sjajna benda, ABOP iz Zagreba i Sopot iz Banja Luke. Dvije godine kasnije, s izvučenim poukama, organizatori su opet ponudili iste bendove, ali uz malo jači začin, beogradski S.A.R.S, jednu od rijetkih skupina koja je nakon raspada Jugoslavije u stanju puniti najveće dvorane u svih šest glavnih gradova bivših YU republika.
Sinoćnji događaj je pomaknut u akustično izvanredno dvorište iza Partizanskog trga, omeđeno metliškim starim gradom i starim zgradama, a S.A.R.S. je privukao preko tisuću ljudi s plaćenim ulaznicama od 10 eura. Prevladavala je vrlo mlada publika iz Bele Krajine, ali moglo se čuti u publici i hrvatskog jezika, očito je S.A.R.S privukao i dio mladih iz područja koja prirodno gravitiraju Metliki, iz Jurovskog Broda, Kamanja i Žakanja.
ABOP (After je bolji od partija) u Metliki su profitirali od ovog koncepta organizatora jer ih je vidjelo više ljudi, a oni su ponovno pokazali da su trenutno jedan od najboljih hrvatskih bendova. Iako ne koriste matrice i zvuče krajnje organski, nošeni frenetičnim tempom dva bubnjara Ivana Vodopijeca Johna i Ivana Levačića Levog okrenutih na pozornici jedan prema drugom i vrsnog basista Erola Zejnilovića (inače gitarista Elementala), ABOP su u suštini elektronski instrumentalni bend kojeg je teško ugurati u žanrovske ladice.
Recimo samo da znaju podsjećati na Kraftwerk elektroniku i na industro zvuk jednih Trans Am. S nekoliko uzbudljivih novih stvari, ABOP su u Metliki na uvjerljiv način poslali pozivnicu karlovačkoj publici jer se šuška da uskoro nastupaju na Maloj sceni Hrvatskog doma. Ako se koncert i dogodi, to je događaj nešto što se ne bi smjelo propustiti.
S.A.R.S. su s druge strane opravdali epitet jednog od najpopularnijih (relativno) mladih bendova na ovim prostorima. U atmosferi otvorene interakcije između benda i teenagerske publike nagurane u prve redove, pokazalo se što je to tako privlačno u glazbi ovog beogradskog benda. Hodanje je to po tankoj žici između urbanih reggae i rock zvukova i glazbenog populizma na balkanski način, u čemu istovremeno duhoviti i društveno angažirani tekstovi ne odmažu. Zvuk u dvorištu “iza grada” je bio izvrstan što je samo doprinijelo dojmu da je ekipa iz metliškog KUD-a Plac pronašla formulu koja bi festivalu “Izza grada” mogla osigurati stabilnu budućnost.
KAportal.hr