SIGURNO KINO

Povratak u kino! HAVC je pokrenuo projekt kojim bi publiku vratio u kina, uz poštivanje svih mjera

foto ilustracija

HAVC u suradnji s audiovizualnom zajednicom najavljuje veliku nacionalnu kampanju hrvatskog filma kroz seriju filmskih spotova kakve nismo još vidjeli u hrvatskoj kinematografiji

Pandemija je u kratkom vremenu promijenila filmsku industriju.
Velika kina su bila prisiljena zatvoriti svoja vrata, a
nacionalna Mreža neovisnih kinoprikazivača doživljela je
dramatičan pad gledanosti uz nedostatak filmova. Tako se vrijeme
koje smo provodili u kinima pokušalo nadoknaditi virtualnim
sadržajima i besplatnim filmovima koji su u rekordnom vremenu
iznikli u krizi koja nas je zadesila. Ipak, u isto vrijeme,
samoizolacija je na neki način samo podsjetila kako je
svakodnevicu bez živog oblika konzumiranja umjetnosti
nepodnošljivo zamisliti, a kamoli živjeti.

“HAVC je pokrenuo projekt s namjerom da se publika pozove natrag
u kina uz potrebite mjere opreza, a uz program hrvatskih filmskih
uspješnica. U suradnji s audiovizualnom zajednicom angažirali smo
poznate autore koji su osmislili kreativnu kampanju pod nazivom
“Povratak u kino!” rekao je Chris Marcich, ravnatelj HAVCa.
Nacionalna medijska kampanja koja počinje 20. kolovoza i poziva
na povratak u kina, osmišljena je kroz seriju imaginarnih
filmskih najava nastalih interpretacijom sedam filmskih naslova.
Domaća filmska industrija kroz ovu akciju želi nam poručiti kako
snaga sedme umjetnosti, raskoš filmske mašte i njezina opaka
istinitost ne mogu nestati. Teško je nadomjestiti čaroliju
filmske dvorane. Veliki filmovi nisu napravljeni za prikazivanje
na džepnim telefonima.  

Multipleks kina ponovno će započeti s radom 20. kolovoza nakon
što je Hrvatski zavod za javno zdravstvo u suradnji s
Ministarstvom kulture i medija Republike Hrvatske pripremio
odgovarajuće preporuke za poslovanje koje sigurnost posjetitelja
i zaposlenika stavljaju na prvo mjesto. 

Mreža neovisnih kina tijekom rujna prikazivat će uspješnice iz
raznih razdoblja domaće kinematografije. Riječ je o naslovima
poput “Čudesne šume” u režiji Milana Blažekovića (1986.),
“Kapetan Mikula mali” u režiji Obrada Gluščevića (1974.), “Šegrt
Hlapić” redatelja Silvija Petranovića (2013.), “Servantes iz
Malog mista” u režiji Daniela Marušića (1982.), “Štefica Cvek u
raljama života” u režiji Rajka Grlića (1984.), “Sretno dijete”
redatelja Igora Mirkovića (2007.), “Sonja i bik” redateljice
Vlatke Vorkapić (2012.), “Gosti iz Galaksije” u režiji
legendarnog Dušana Vukotića (1981.), “Posljednji Srbin u
Hrvatskoj”u režiji Predraga Ličine (2019.) te kratki igrani film
“Teleport Zovko” istog redatelja (2013.). Program hrvatskog filma
multipleks kina obilježit će već 25. kolovoza, nakon otvaranja
svojih dvorana, prikazivanjem filmova “Sonja i bik” redateljice
Vlatke Vorkapić, “Posljednji Srbin u Hrvatskoj” u režiji Predraga
Ličine i “Šegrt Hlapić” redatelja Silvija Petranovića. 

Selektori programa su redom poznati hrvatski filmaši: izvršni
producent Zagreb Film Festivala Hrvoje Laurenta, direktor Kina
Mediteran i Festivala mediteranskog filma u Splitu te predsjednik
Hrvatske mreže neovisnih kinoprikazivača Alen Munitić i redatelj
Hrvoje Hribar. Pri osmišljavanju programa selektori su se vodili
željom da odabrani filmovi raznolikih žanrova jedinstveno donesu
publici svih generacija osjećaj odmora od bilo kojeg oblika
zabrinutosti i straha te zamora recentne dnevne filozofije. Riječ
je o naslovima koji jednako pristaju prikazivanju u klasičnim
kino dvoranama, drive–in konceptima, u dobro prozračenim
dvoranama neovisnih kina, baš kao i kinima na vrhu pokretnih
stepenica u trgovačkim centrima. 

Kampanja je humanitarnog karaktera, a prihod od ulaznica bit će
namijenjen restauraciji filma “Sedmi kontinent”, zanemarenom
remek djelu Dušana Vukotića, kojem prijeti fizičko propadanje.
Time će se javno upozoriti na zabrinjavajuće stanje filmskih
kopija temeljnih djela hrvatske kinematografije te o važnosti
inicijativa spašavanja antologijskih djela hrvatske kulture.

Za potrebe izrade šest promotivnih spotova bilo je nužno
digitalizirati i restaurirati korištene fragmente oštećenih
kopija klasičnih hrvatskih filmova. 
Riječ je o svojevrsnim  “mikro-filmovima” koji najavljuju
otvaranje kina koristeći glavnu energiju (sliku i zvuk) iz
veličanstvenog, a zaboravljenog i tehnički gotovo uništenog
“Sedmog kontinenta” hrvatsko – slovačke utopije iz 1966. u režiji
legendarnog Dušana Vukotića. Maskota kampanje, mutirani virus,
dolazi iz jedinog klasičnog hrvatskog SF filma iz 1981. “Gosti iz
Galaksije”, nastalog uz autorski doprinos jednako velikog Jana
Švankmajera u hrvatsko češkoj produkciji. “Moj dida je pao s
Marsa” u režiji Marine Andree Škop i Dražena Žarkovića iz 2019.
pridružen je umjetničkom konceptu kao jedini domaći nastavljač
intergalaktičkog žanra, dok su se distopijski “Show Must Go On” u
režiji Nevia Marasovića iz 2010. i ekološki “ljubić” s
evolucijskim arlaukanjem, “Sonja i Bik” redateljice Vlatke
Vorkapić,  jednako prirodno pridružili. Svojim veselim
prikazom ljudožderstva karakterističnog za naše podneblje, dvije
“strašne komedije”, jedna zombie, a druga društveno politički
horor, daju završni pečat ovoj neuobičajenoj promotivnoj
kampanji. Prva je “Posljednji Srbin u Hrvatskoj” redatelja
Predraga Ličine (2019.), a druga “Predstava Hamleta u Mrduši
Donjoj” u režiji Krste Papića (1974.). 

Kreativni tim filmskih najava:
Hrvoje Hribar – kreativni direktor
Vanja Sremac – producentica
Tomislav Stojanović – montažer
Marko Ferković – montažer
Jelena Drobnjak – montažerka
Vanja Siruček – montažer
Simon Bogojević Narath – animator
Ivan Zelić – dizajner zvuka
Šesnić&Turković – dizajneri kampanje
Sven Medvešek – glas
Žarko Potočnjak – glas
Katarina Janković – izvršna producentica
Selektori kino programa: Hrvoje Laurenta, Alen Munitić i Hrvoje
Hribar

Prema riječima redatelja Hribara, odabrani filmovi predvidjeli su
sadašnje događaje i kontekst, iako su snimljeni prije 5, 10 ili
50 godina. Filmska umjetnost je često, između ostalog, i
vidovita. Najavni spotovi tematiziraju pojavu virusa i ideju
društva nakon virusa. Glavni cilj je potaknuti javnost da ne
zaboravi kako je lijepo i važno otići u kino, kao prostor
nenadomjestivog kulturnog užitka i mjesto dodira s neobičnim
svjetlom.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest