
- Strategija obuhvaća stanje u prostoru, prije svega zelenih površina, u održavanje postojećih parkova ali i ulaganje u nove, rekao je Mandić
Strategija zelene urbane obnove za razdoblje od 2025. do 2034. godine bitan je strateški dokument koji određuje stanje u prostoru i kako će se s njim dalje upravljati.
Po riječima gradonačelnika Damira Mandića koji je na tu temu danas održao tiskovnu konferenciju, imali smo prije i Akcijski zeleni plan koji više bio naslovljen na prjoekte vezane uz energetiku i energetsku učinkovitost, a čime su se definirale potrebe energetske učinkvitosti, ali i posebnim naglaskom na geotermu.
Novi parkovi
– Strategija obuhvaća stanje u prostoru, prije svega zelenih površina, u održavanje postojećih parkova ali i ulaganje u nove, rekao je Mandić.
Podsjetio je da se upravo gradi novi park u gradskoj četvrti Grabrik, ali i najavio da je već sada jasno da je idući korak gradnja i uređenje novog parka u Novom centru.
– Radovi vezani uz bivšu vojarnu Luščić će promijeniti lice te gradske četvrti ali i Novog centra. Kod obnove vrelovoda morali smo ukloniti neka stabla jer su bila na trasama ali smo umjesto zasadili preko 400 novih. To je definirano i novom strategijom, kaže gradonačelnik.
Jedno od gorućih infrastrukturnih pitanja u Karlovcu je kronični nedostatak parkirnih mjesta. Mandić je rekao da je jasno da više nema zelenih površina koje bi bile prikladne da se prenamjene u parkirališta, te dodaje da će se morati krenuti u gradnju podzemnih ili nadzemnih garaža.
Želje građana
– Tu ćemo morati donijeti odluku, te se nećemo u budućnosti odricati zelenih površina u našem gradu. Po strategiji je to definirano i vjerujem da to neće ovisiti o političkim odlukama. Imamo definirane i lokacije i ciljeve do 2034. godine, što bi trebali odraditi i moramo se toga držati, kazao je još gradonačelnik.
Napomenuo je da će Strategija , sama po sebi, u jednom trenutku ograničiti želje sugrađana ali reda u prostoru mora biti, a mi smo odgovorni za red u prostoru.
– Tu je i pitanje prometnica, odnosno održavanja zelenih pojaseva uz prometnice, tu imamo puno posla. Brza cesta, onaj potez koji razdvaja dvije trake, on je u nadležnosti Hrvatskih cesta, a mi brinemo o tom pojasu. Ulaz u grad nije reprezentativan i tu smo prelomili i mislim da Grad to mora preuzeti. To će inzistirati nova sredstva, ali mislim da smo svi svjesni da je ono što imamo što se tiče zelene i parkovne infrastrukture za primjer cijeloj Hrvatskoj i to treba održavati, kaže.
Bolja komunikacija
Grad je dodatno uložio u bržu i bolju komunikaciju s građanima pa će već od danas na mrežnoj stranici Grada biti vidljiv link na servisne informacije.
– Punit ćemo ga onim informacijama o radovima, prometu, regulaciji i rasporeda košnji i odvoza otpada na jednom mjestu. Da svi građani mogu vidjeti što slijedi u nekom periodu od mjesec dana. Tako ćemo i eventualne promjene unositi u realnom vremenu da građani imaju sve potrebne informacije radi organizacije svog svakodnevnog poslovnog i privatnog života, rekao je Mandić te dodao da će se ovaj servis promovirati preko portala da bude što bliži sugrađanima.