
Rekao je da je posebno rizično vrijeme vikenda, posebno petkom i nedjeljom kad je prometnica opterećenija putnicima iz Bosne i Hercegovine
Niz smrtnih stradavanja na obilaznici Turnja i kako poboljšati sigurnost prolaza na ovom vrlo frekventnom pravcu danas je bila tema tiskovne konferencije u karlovačkoj gradskoj upravi.
Gradonačelnik Damir Mandić je rekao da je obilaznica ispunila ono što smo očekivali, a to je da se vrati sigurnost prometovanja na Turnju, u Mostanju i Logorištu.
Odgovornost sudionika
– Tamo je prometna sigurnost i djece i odraslih sad posebno dobra. Nakon ovih događaja ja sam slobodan nakon ovih događaja iznijeti svoj stav iako nisam prometni stručnjak. Obilaznica je napravljena sa svim propisima, a problem je odgovornost sudionika u prometu – vozača, kaže gradonačelnik.
Dodaje da trebao o tome otvoreno govoriti kao i o prometnoj signalizaciji te je po tko zna koji put uputio apel vozačima da se moraju poštivati signalizacija i ostale sudionike u prometu.
– U Hrvatskim cestama poduzimaju određene korake, dok smo mi zamolili i potaknuli da se po cijela dionica i na određenim točkama postave kamere za praćenje prometa koji će evidentirati prekršitelje i po tome postupati, kaže Mandić.
Rekao je da je posebno rizično vrijeme vikenda, posebno petkom i nedjeljom kad je prometnica opterećenija putnicima iz Bosne i Hercegovine pa dodao da traži da se u što kraćem roku poduzme i postave kamere te da se zna da će onaj tko krši pravila da će biti sankcioniran.
Konkretna rješenja
– Vjerujem da ćemo uskoro imati po tome konkretna rješenja, kaže prvi i odgovorni Grada Karlovca.
Podsjetio je da su, nakon što je najveći dio aglomeracije priveden kraju, obnovljene i ceste obnovljene i kolnici prošireni, dok u gradskoj upravi dobivaju zahtjeve sugrađana vezanih za prebrzu vožnju na pojedinim dionicama.
– Mi smo po mjesnim odborima komunicirali kako to rješavati, ograničenje brzine je prisutno ali očito da ćemo morati poduzimati i manje popularne mjere, gradnjom izbočina na cestama, kolokvijalno rečeno ležećih policajaca. Kod toga moramo dobiti suglasnost MUP-a, isto tako gradska odluka vezana za to ima određena ograničenja, moraju se napraviti i koridori hitnih službi. Te izbočine će na nekim lokacijama donekle smetati stanovnicima ali kad govorimo o sigurnosti u prometu mora se podnijeti žrtva. Kod škola i vrtića to imamo uglavnom riješeno,a gdje nemamo tu će se morati, rekao je još Mandić.
“Ležeći policajci”
Izvijestio je da su elaborati napravljeni za naselje Hrnetić kao i Strugu, M. Marulića, Pere Filica, Tina Ujevića i Kralja Tomislava.
– Elaborat dobio suglasnost i kod škole u Velikoj Jelsi, oni inzistiraju na semaforskom rješenju što nije strano s obzirom na blizinu škole, ali ne možemo dobiti uvjete za gradnju s obzirom na instalacije ViK-a pa će to trebati rješavati. Ima još dosta elaborata koji su u izradi – Rečica, Gaja Petrovića, Krležina i Mala Švarča, tamo ćemo u narednom vremenu još jednom proći kroz te zahtjeve, neki nisu opravdanu pa ćemo im to prenijeti, naveo je Mandić.
Podsjeća i na asfaltiranja u 2025. godini koja su na neki način podigli standard prometovanja stanovnicima. Asfaltirano je četiri kilometra makadama i sve skupa u to uloženo 500 tisuća eura. To su naselja Gornja Trebinja, Luka Pokupska, Zagrad, Ribari, Priselci Donji, Jelaši, Cerovac Vukmanićki, Stative i Vučjak.
Komunalna infrastruktura
U rujnu idu radovi a za Gorenje Pokupje, Cvitake, Markušiće, Skakavac i Vukmanić.
– To je isto doprinos prometnoj sigurnosti, i u 2026. godini će Odjel za komunalno gospodarstvo napraviti određene promjene u održavanju i izgradnji komunalne infrastrukture o čemu ćemo obavijestiti mjesne odbore, dodao je još gradonačelnik.







