
Rekao je da je za gradnju predviđen nogostup dug 3,5 kilometara, od križanja kod Pekare Monika do kanala Kupa - Kupa
Tragična prometna nesreća u Zagrebačkoj ulici u kojoj je smrtno stradala 74-godišnjakinja u karlovačkoj je javnosti ponovo otvorila niz pitanja o sigurnosti u ulici koju čini izuzetno prometna Državna cesta D-1 i ono najvažnije, zašto već nije napravljen nogostup uz prometnicu.
Stanovnici Zagrebačke, kako sami kažu, već desetljećima vape za nogostupom ali i tvrde da se nitko ne odaziva na njihove molbe.
Mještani nezadovoljni
– Možda bi za prvu ruku postavljanje kamere barem malo ublažilo problem? Mislim da znate o kojoj se cesti radi i kakav je promet na njoj. U ulici ima djece koja su na putu do autobusne stanice i natrag, na putu u školu konstantno izložena životnoj opasnosti! Vozači se ne pridržavaju ograničenja brzine, neprestano se pretječe, i na punoj liniji, kazala je Željka Petrunić – Tek, mještanka koja je za danas u 18 sati najavila i skup stanovnika i pozvala novinare.
Dodala je i da su stanari “zgroženi što je u potpunosti zanemarena infrastruktura koja bi trebala biti standard kada je u pitanju sigurnost sudionika na najprometnijoj državnoj cesti!”
Svoju konferenciju je najavio nezavisni gradski vijećnik Dimitrije Birač, a mještani su pozvali i gradonačelnika Damira Mandića.
Nije u nadležnosti Grada
Gradonačelnik se na jutrošnjoj tiskovnoj konferenciji upravo osvrnuo na problematiku Zagrebačke i objasnio što gradska uprava radi po tom pitanju, iako ta cesta nije u njihovoj nadležnosti nego državnih Hrvatskih cesta.
– Ovim putem izražavam kršćansku sućut obitelji i rodbini nastradale gospođe, ne bih o detaljima nesreće, bio sam u kontaktu s PU karlovačkom i to je u njihovoj nadležnosti, rekao je Mandić te dodao da se otvara opet pitanje rekonstrukcije nogostupa u Zagrebačkoj, te da već dvije i pol godine unatrag govori da je Grad financirao izradu projektne dokumentacije za nogostup u Zagrebačkoj.
– To je dio koji se odnosi na rekonstrukciju. Državna cesta D-1 je u nadležnosti Hrvatskih cesta i ovo su bile neke naše intervencije koje je trebalo odraditi a Grad Karlovac ne može kao takav, kaže gradonačelnik te navodi da su u stalnom kontaktu s Hrvatskim cestama.
Nogostup od 3,5 km
Rekao je da je za gradnju predviđen nogostup dug 3,5 kilometara, od križanja kod Pekare Monika do kanala Kupa – Kupa. Za to je još 22. travnja 2020. godine dobivena građevinska, a koja je naknadno produžena u 2026. godinu. Kako je rekao Mandić, potpisan je sporazum s HC i za nogostup Tušilović- Cerovac Vukmanićki što su HC odradile i financirale.
– U Zagrebačkoj je Vodovod i kanalizacija preuzela obvezu da će napraviti rekonstrukciju vodovodne i kanalizacijske mreže i to je napravljeno. HC su pokrenule procedure i provele javnu nabavu za izvođača i nadzora u visini od 3,5 milijuna eura bez PDV-a. Zadnje informacije od HC-a govore da su nabave otvorene za radove na rekonstrukciji ceste 2. srpnja, a za nadzor 30. lipnja. Prema informacijama od HC uskoro će biti odluka o izvođačima i kreće se s radovima, najavio je Mandić.
Rekao je da je s dijelom stanovnika Zagrebačke smo imao nekoliko sastanaka i da su sve ove informacije s njima dijelili.
“Opasna” obilaznica
– Kad se dogodi ovakav tragičan događaj postavlja se pitanje, ali kao gradska uprava smo učinili sve sa svoje strane. Što se tiče nogostupa, značajna sredstva smo uložili, Bašćinska, Sajevac, Kamensko, Žumberačka, Drežnik, u izvođenju je Hrnetić i taj dio prometne sigurnosti mislim da radimo najbolje i najviše što možemo, rekao je.
Spomenuo je i Turanjsku obilaznicu te pozvao vozače da svi skupa osvijestimo svoju odgovornost.
– Policija nastoji što se tiče brzine kontrolirati vozače, imamo njihova izvješća ali stanje generalno ne može biti zadovoljavajuće, mi za volanima moramo biti puno svjesniji. Za Zagrebačku smo radili i elaborat o prometnoj regulaciji, i PU karlovačkom procedure mikrolokacija za kamere, očekujemo i tu neka rješenja. Stanovnike nismo zaboravili, dapače, maksimalno smo posvećeni tom projektu kao i drugima koje ćemo realizirati, zaključio je gradonačelnik.







