S početkom rata motokros je gotovo potpuno zamro i tako je sve do danas uz kratki pokušaj da se tradicija obnovi 2010. godine.
Subota i nedjelja bili su pravi mali praznik za ljubitelje
automobilizma uz atraktivni Quattro River Rally, koji je na
stazama diljem županije okupio mnogobrojne poklonike brzina. Sve
to, pak, samo je najava za još veći spektakl, pravi svjetski
događaj koji nas očekuje u travnju uz drugu po redu hrvatsku
etapu World Rally Championshipa.
Ono što danas polako, ali sigurno, postaje automobilizam, u
drugoj polovici prošlog stoljeća bio je motokros. Karlovac je
nekoliko puta bio domaćin i utrkama Svjetskog motokros kupa, a
redovito, praktički sve do Domovinskog rata, jedne od utrka
prvenstva ondašnje Jugoslavije. Posebno atraktivna bila je staza
podno Starog grada Dubovca, no u konačnici je, mora se priznati
ipak i razumljivo, pogotovo iz današnje perspektive, prevladala
želja da se zaštiti ovaj povijesno vrijedan prostor, a motokros
utrke preselile su se na Slunjska brda, koja su slovila za jednu
od najboljih motokros staza u bivšoj državi.
Nažalost, s početkom rata motokros je gotovo potpuno zamro i tako
je sve do danas uz kratki pokušaj da se tradicija obnovi 2010.
godine, kada je skupina entuzijasta uredila stazu na Logorištu na
kojoj je i održano nekoliko revijalnih utrka, ali sve je bilo
kratkog vijeka.
Nije motokros posve nestao s karlovačkog područja, i danas se
povremeno entuzijasti okupljaju na malim privatno uređenim
stazama, ali svakako se nadamo da će uskoro doći na red i
uređivanje prave staze i povratak službenih natjecanja u grad
koji voli automoto sport, kako smo pokazali i ovog vikenda uz
izuzetno velik posjet Quattro River Rallyju.
“Opet kvarovi! Leno nije uspio…”, Karlovački tjednik,
15. lipnja 1972. godine
Leno Šoštarić nema sreće na karlovačkoj stazi podno Starog
grada Dubovca. To je dojam više od 6000 gledalaca koji su u
nedjelju pratili Međunarodno prvenstvo Jugoslavije u motokrosu.
Niti drugi Karlovčanin, Juraj Kladušan, ne može se pohvaliti da
ga je pratila sreća iako je zauzeo šesto mjesto među najboljim
Jugoslavenima. Njegov plasman bio bi sigurno bolji da mu pred
kraj prve utrke nije otkazao motor.
Puknuti lanac onemogućio je do prije godinu dana službeno
najboljeg vozača motokrosa u Jugoslaviji Lenu Šoštarića da pokaže
svoje znanje. Već u trećem krugu prve trke njemu je pukao lanac
tako da je izgubio dva dragocjena kruga i ni odličnom vožnjom
nije uspio stići svoje glavne konkurente. U drugoj trci opet je
lanac pobijedio Lenu – kad je već gotovo prestigao
drugoplasiranog Besonu iz Italije morao je ljutit otići na
parkiralište.
U međunarodnoj konkurenciji premoćno je pobijedio sovjetski
vozač Viktor Popenko. Ovaj 19-godišnji takmičar zaista je pokazao
zavidnu spremnost i nije mu bilo teško osvojiti 1. mjesto. Drugi
je bio talijanski vozač Besone. U konkurenciji 15 jugoslavenskih
vozača najbolji je bio Jože Zupin iz Tržiča. Prošlogodišnji prvak
nakon peha Karlovčana nije imao dostojnog protivnika pa je drugu
trku vozio nešto lošije nego inače. Bila je to treća bodovna trka
za prvenstvo Jugoslavije.
(foto: kafotka.net)