Kontrole su bile manje-više redovne, ne stalne, ali učinkovite.
Možda se i varamo, ali dojma smo da se danas biciklisti
kontroliraju eventualno samo povremeno kada je riječ o
(ne)propisnom prelaženju ceste, dok je u gradu jako teško naići
na ponekog dežurnog policajca koji kontrolira vožnju biciklom.
Dakako, ne zazivamo veću represiju i veće kontrole, iako ne treba
ni sporiti oko toga da bi mnogima danas trebalo više edukacije o
najosnovnijim prometnim pravilima pa i običnom bontonu – vrijedi
to za bicikliste, ali i za vozače automobila, kao i pješake.
U osamdesetim godinama, pak, gotovo je cijela Zvijezda bila
“zabranjena zona” za bicikliste. Kontrole su bile manje-više
redovne, ne stalne, ali učinkovite. Voziš se lijepo biciklom kroz
Radićevu prema Korani, ne juriš, paziš da ne ugrožavaš pješake,
ali odjednom je pred tobom “milicajac”. Podignuta ruka,
legitimiranje i, često, oduzimanje ventila. Pa se put nastavlja
(ili vraća prema kući) pješice, s ispražnjenim gumama.
Iako je mnogima iz generacija 40+ u sjećanju takvo stanje iz
osamdesetih, ipak nije tako bilo uvijek. Naprotiv, odluka o
zabrani vožnje bicikla Zvijezdom donesena je prije ravno 40
godina, u vrućem ljetu 1983. godine…
“Biciklisti”, Karlovački tjednik, 25. kolovoza
1983.
Novom regulacijom saobraćaja u staroj karlovačkoj jezgri,
koja je odnedavno na snazi, zabranjen je promet za sva vozila, a
pješaci su dobili velike slobodne površine kojima se mogu “bez
straha” šetati. Ovo pod navodnicima zato što nesavjesni ne
poštuju nikakve znakove, prosto previđaju zabrane, pa i betonske
žardinjere koje sprečavaju prolaz vozilima.
Zabrana prometa u karlovačkoj Zvijezdi vrijedi, naime, i za
bicikliste, iako u ovom slučaju smatramo da bi biciklistima
trebalo omogućiti kretanje u sada zabranjenoj zoni i po za to
posebno označenim stazama. S tim smo upoznali i Mirka Rakušu,
komandira Stanice milicije za kontrolu i regulaciju saobraćaja,
koji je rekao da bi u narednoj fazi poboljšanja regulacije
prometa u ovom dijelu grada trebalo razmisliti i o ovom
prijedlogu.
Mogućnosti za obilježavanje biciklističkih staza postoje u
gotovo svim ulicama u Zvijezdi (Radićevu ulicu bi trebalo potpuno
prepustiti pješacima). Ni financijska sredstva ne bi trebala
predstavljati ograničenje jer se radi samo o nekoliko kilograma
žute boje, kojom bi se obilježile staze, i o nekoliko znakova,
koji bi upozorili na postojanje biciklističkih staza u staroj
gradskoj jezgri.
(foto: kafotka.net)