KARETROVIZOR

Putovanje željeznicom danas je uglavnom izvor frustracija i/ili šala, prije 140 godina se vlakom brže dolazilo iz Beča do Rijeke nego danas!

Danas, naime, vlakom od Beča do Zagreba treba 8 sati i 40 minuta, a potom još od Zagreba do Rijeke 4 sata i 40 minuta.

Kada su problemi u pitanju malo koja se državna institucija, u
državi kojoj problema svakako ne nedostaje, može mjeriti s
Hrvatskim željeznicama.

HŽ je iz niza razloga zapravo postao svojevrsni “meme” uživo pa
se mnogi na njega više ni ne ljute, već svaki spomen hrvatskog
željezničkog prometa dovodi do brojnih šala i obilja
smijeha. 

Nećemo ovog puta ulaziti u toliko dugo čekanu priču o izgradnji
novog kolosijeka između Hrvatskog Leskovca i Zagreba, koja bi nam
trebala donijeti ipak malo brže vlakove – najava je bilo toliko
da više i ne vrijedi o tome pričati dok ne vidimo, ne samo
radove, već i to da se bliže kraju.

No, u najstarijem online dostupnom lokalnom listu, Svjetlu iz
1884. godine, naišli smo na zanimljivu crticu koja potvrđuje,
dakako opet smo u sferi šale, da HŽ i vlakovi na ovom području
ipak napreduju. Naime, dok je prije 140 godina za put od Beča do
Rijeke trebalo 14 sati i 13 minuta, danas vlakom tu udaljenost
možete preći za samo nešto više od 13 sati! 

Zapravo, to nije točno, jer tako bi bilo kada bi izravan vlak
uopće postojao, no više ga nema pa u to treba uračunati i čekanje
na novi vlak pa možemo doći do žalosnog (ili ipak – smiješnog?)
zaključka da se prije 140 godina od Beča do Rijeke moglo stići
brže nego u 21. stoljeću! Danas, naime, vlakom od Beča do Zagreba
treba 8 sati i 40 minuta, a potom još od Zagreba do Rijeke 4 sata
i 40 minuta. Sveukupnu oko 13 sati i 20 minuta bez kašnjenja, a
gdje je još čekanje na presjedanju…

“Trgovačke i obrtničke viesti”, Svjetlo, 1. siječnja
1884. godine

Novi brzovlak ide od 15. prosinca iz Beča do Rieke,
koj će prevalit svoj put za 14 sati i 13 minuta,
dočim onaj iz Pešte za Rieku premašuje isti put u 15 sati 36
minuta.

Mješoviti vlak br. 526 koj polazi iz Zagreba u Sisak u 5
satih 45 min, obćiti će do daljnje odredbe odsele radi
ograničenja parobrodarstva medju Siskom i Brodom samo ponedjelkom
i petkom. 

Austrijska je vlada izjavila da ne namjerava ni početi
proučavati prugu Knin – Novi pošto joj manjka ono za čim sliepci
mrmljaju – novaca neima; ali je ipak u isto vrieme preko 32
milijona opredielila za razne željeznice koje nisu na jugu te
koje poboljevaju od vremena zloglasnog gründerstva.

(foto: kafotka.net)

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest