KARETROVIZOR

Gradski prijevoz prije 70 godina – autobusa nema pa ljudi idu pješice, a iz poduzeća kažu: “ne treba autobus, vidite da idu pješice”!

Jedino rješenje za putnike koji stignu vlakom bio je - fijaker.

Javni gradski prijevoz u Karlovcu izvor je raznih i brojnih
prijepora valjda – otkako postoji. U travnju ove godine nakon
zaista godina i godina nezadovoljstva došlo je do prvih
pozitivnijih vijesti i “podebljanja” gradskih linija i veza –
kako će to sve funkcionirati u stvarnosti tek treba vidjeti, ali
bilo kakav pomak je dobro došao, iako nema sumnje da prostora ima
za još puno toga.

U sedamdesetim i osamdesetima autobusa je bilo puno više, ali su
glavni uzrok prigovora bili vozači, od kojih su neki bili krajnje
neodgovorni pa se tako u novinama iz tog doba mogu vidjeti pisma
ljutitih čitatelja i čitateljica zbog vozača koji su samo prošli
pored stanice ili su se zadržali predugo na pauzi ili su, čak,
van bilo kakvog voznog reda zaustavljali autobuse kraj birtije
kako bi s prijateljem otišli na piće. 

Još malo dalje u prošlost problem je bio potpuni manjak
autobusnih linija, kao u ovom tekstu lokalnog tjednika iz 1954.
godine u kojem je onima koji su u grad došli vlakom preostalo
jedino da do centra krenu – fijakerom. Ipak, posebnu “pohvalu”
zaslužuje cinizam ondašnjeg Transportnog poduzeća iz kojeg
poručuju da linija nije ni potrebna, jer se može vidjeti da ljudi
ionako idu pješice. 

“Jačina prevoznog sredstva od stanice do grada – 1
konjska sila”, Karlovački tjednik, 7. svibnja 1954.
godine

Kad je prošle godine grad Karlovac dobio dva autobusa onda je
jedna linija povezivala željezničku stanicu, grad i Turanj, a na
Korzu se moglo preći i za Dubovac i obratno! 

Ali, poslije zastoja autobusnog prometa nakon snijega u
veljači ove godine željeznička stanica je ostala u tom prometu –
odcijepljena. Iako se broj autobusa povećao na četiri, putnici i
građani moraju pješice na stanicu. A zašto?

Kako nismo znali zašto, obratili smo se na Transportno
poduzeće i dobili smo odgovor da se ne isplati ova veza, jer da
svi putnici i građani ionako idu pješice, zatim da se ne može
uskladiti autobusni red vožnje s voznim redom željeznice.

Izražavajući stanovište onog dijela građana koji žele i traže
da se ta veza opet uspostavi ovim putem apeliramo ne samo na
Transportno poduzeće već i na Narodni odbor grada da se što prije
uvede autobusna linija željeznička stanica – grad. Nailaze topli
dani, a s njima i pojačani turistički (i ostali) promet. Sigurno
je da će potpuno otpasti prigovor da linija “nije rentabilna”.
Osim toga, redovi vožnje mogu se uskladiti na taj način da jedan
manji autobus vozi na liniji željeznička stanica – grad, a koji
bi se ravnao prema odlasku i dolasku putničkih (i brzih)
vlakova.

Ovako – kako je sada, možete se sa stanice u grad prevesti
jedino fijakerom u koji je upregnut – jedan konj.

(foto: kafotka.net)

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest