KARETROVIZOR

Prije pola stoljeća odlazak u bilo koju javnu ustanovu bio je lutrija – hoćemo li naići u vrijeme “pauze”? Danas je ipak malo bolje

Čekanja da službenik obavi gablec nisu posve eliminirana, no ipak ih je pun manje nego prije.

Daleko od toga da bismo mogli reći da je danas situacija idealna
i da smo dostigli zapadnu Europu po pitanju dostupnosti javnih
službi i smanjenja birokracije, no stvari su ipak znatno ugodnije
i komfornije nego što su bile prije pola stoljeća pa nije za
čuditi da su u raspravi na jednoj društvenoj mreži na temu što je
zapravo u Hrvatskoj danas zaista bolje prije 20 ili 30 godina
mnogi isticali upravo da je na tom planu napravljen objektivni
pomak.

I zaista, iako još uvijek ima nevjerojatnih birokratskih
gnjavljenja, mnogo toga može se obaviti i sasvim brzo i efikasno,
a jedna stvar koja se većinom popravila je i bolja organizacija
posla kada su u pitanju čuvene “pauze” koje su desetljećima
izazivale očaj i bijes građana koji bi naišli u neku ustanovu
upravo u to vrijeme. 

Nije baš da su posve eliminirane, pogotovo tamo gdje silom
prilika radi samo jedna osoba, kao npr. u manjim poštanskim
uredima, no na većini mjesta službenici svoj gablec obavljaju na
način da korisnici ne budu zakinuti, dakle “na smjenu”.

“U prolazu – šalteri i gablec”, Karlovački tjednik, 22.
kolovoza 1974. godine

Trideset minuta odmora za vrijeme radnog vremena zakonsko je
i neotuđivo pravo svakog radnog čovjeka. U radnim organizacijama
na znak sirene zaustavljaju se svi strojevi i dok jedni radnici
“gablaju” poneki zatraže dozvolu da skoknu u grad da ovjere neki
dokument, plate račun za struju ili pošalju hitno pismo ili…
ima puno malih stvari koje svakog mjeseca moramo obaviti kod
takozvanih javnih službi.

Međutim, u tim službama radni odmor nije organiziran kako
treba. Tako vam se između 9 i 10 sati može dogoditi da
“poljubite” spušteni šalter i da izgubite 30 minuta vremena
kojemu svakog dana cijena sve više raste.

Šalteri se zatvaraju čak i tamo gdje bi od nekoliko
službenika jedan trebao dežurati pa “gablati” poslije svojih
drugova. Ne bi li to bilo najpogodnije, najjednostavnije i
najkorisnije rješenje? 

Ima i drugih situacija. Neki dan zatvoren je bio šalter broj
8 u Pošti iako je pred njim čekalo desetak građana. Posao zbog
kojeg su došli mogli su obaviti u susjednoj sobi, ali to na
zatvorenom šalteru nije pisalo.

(foto: kafotka.net)

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest