KA RETROVIZOR

KARETROVIZOR

Pitanje autobusne stanice na Korzu dugo je mučilo i građane i gradsku upravu, rješavanje je krenulo sredinom 80-ih

Pitanje autobusne stanice na Korzu dugo je mučilo i građane i gradsku upravu, rješavanje je krenulo sredinom 80-ih

Lako je zaključiti koja je od dvije ideje na kraju pobijedila, iako je Šebetićeva prava pješačka zona postala tek nedavno, a prostorije Autotransporta ipak su izmještene s Korza na Gažanski trg.

Autobusna stanica na Korzu mučila je građane Karlovca, ali i gradsku upravu dugi niz godina. Svakako jedan od loših primjera izgradnje u središtu grada, s vremenom je pretvorena i u pravo ruglo i svojevrsni javni WC, ali istovremeno su potrebe građana za autobusnim prijevozom bile i daleko veće nego danas, prvenstveno zbog radništva, ali i većeg broja školaraca. Ipak, sredinom 80-ih godina prošlog stoljeća napokon je krenulo i rješavanje tog gorućeg pitanja, a zanimljivo je vidjeti ideje koje su pratile uklanjanje stanice. 

Lako je zaključiti koja je od dvije ideje na kraju pobijedila, iako je Šebetićeva prava pješačka zona postala tek nedavno, a prostorije Autotransporta ipak su izmještene s Korza na Gažanski trg. 

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

"Trgu dati nove sadržaje", Karlovački tjednik 31. listopada 1985.

Kroz više napisa u Karlovačkom tjedniku i u emisiji "Kroz naš grad" pitali smo i govorili o problemu stare autobusne stanice na Trgu Matije Gupca. Oronula zgrada, zapušten okoliš i nefunkcionalnost objekta ne samo da su postali ruglo grada nego su postali opasnost za mnoge mnogobrojne putnike koji u neposrednoj blizini čekaju autobus. U Autotransportu, koji je vlasnik tog objekta, nisu mogli sami ništa učiniti pa je taj problem odgađan.

U srijedu je održan inicijativni sastanak predstavnika Komiteta za urbanizam i komunalne poslove, Projektnog biroa AGI-46, Autotransporta i predstavnika društveno-političkih organizacija, gdje je raspravljano o sudbini ovog najatraktivnijeg gradskog trga. U razgovorima i diskusiji na sjednici iskristalizirana su dva prijedloga koje treba dopuniti i konkretizirati. Oba prijedloga imaju jedinstven stav da postojeći objekt treba srušiti i prostor trga ostaviti slobodan i nadopuniti sadržajima primjerenim ovom dijelu grada. Razlika je između jednog i drugog prijedloga u izgradnji ugibališta za autobuse iz pravca Banije prema Ulici Nade Dimić.

U prvoj varijanti predloženo je da se ugibalište izgradi u Gundulićevoj ulici, nasuprot postojećem ugibalištu uz Lutriju Hrvatske. Tako bi se izbjegle gužve na najfrekventnijem dijelu prometnice. Cijeli trg na taj način bi se mogao bolje urediti i spojiti sa zelenom površinom ispred prodavaonice namještaja. Druga varijanta predlaže ugibalište na samom trgu, ali bez gradnje bilo kakvog drugog objekta osim kioska i nadstrešnice. 

I jedna i druga varijanta predviđaju da Šebetićeva ulica postane pješačka i time postane nastavak Radićeve ulice, a završavala bi na Mažuranićevoj obali, gdje se u budućnosti planira izgradnja pješačkog mosta preko Kupe. Autotransport bi prema tim prijedlozima preselio na prostor sadašnje prodavaonice Tehnomerkura i prostor pismoslikarske radionice. Tu bi bio i prometni ured za kontrolu gradskog saobraćaja, koji se zbog nedostatka prostora ne može kvalitetno kontrolirati. 

Koji će pak sadržaji biti na trgu, to tek treba riješiti projektom. Zato bi bilo dobro da se i stanovnici Karlovca uključe u raspravu o izgledu trga i svojim sugestijama pripomognu da što ljepše izgleda i bude funkcionalan.

foto: kafotka.net

Izdvojeno


Reci što misliš!