KARETROVIZOR
Prije pola stoljeća krenuo je promet autocestom Zagreb - Karlovac - očekivalo se 6 tisuća vozila dnevno u "špici", a danas ih je desetak puta više
Već se godinama priča o trećem traku autoceste, a brojke jasno pokazuju da je itekako potreban.
Krajem 1972. godine otvorena je autocesta Zagreb - Karlovac pa su i prvi dani 1973. godine, dakle ravno prije pola stoljeća, bili obilježeni ovim tada velikim poduhvatom te procjenama i kalkulacijama oko prometa koji očekuje novu dionicu.
Autocesta je službeno otvorena 29. prosinca 1972. godine, a očekivalo se da će u danima najgušćeg ljetnog prometa imati oko 6 tisuća vozila dnevno. Dijelom je i sama procjena bila prekonzervativna, što su pokazali već i prvi dani autoceste u zimskim uvjetima, ali dijelom je na to utjecala i činjenica da je tada, dakako, bilo puno manje automobila nego danas.
Sadržaj se nastavlja...
Upravo se čita
-
Protiv osumnjičenog Općinskom državnom odvjetništvu u Karlovcu proslijeđeno je posebno izvješće kao nadopuna kaznene prijave.
-
"Zašto skrivati tko je T. Š. T., osoba odabrana na natječaju za voditelja Odjela za ekonomske poslove", pitaju možemovci
-
Od izvještavanja s tržnice dogurao je do urednika i voditelja Zagrebačke panorame (1986.), mozaične emisije Dobar dan (1988.), informativno-političkog magazina Spektar (1990.), informativne emisije Slikom na sliku (1992.), urednika i voditelja TV Dnevnika (1994.)
Automobili su danas postali gotovo nezaobilazna "roba" u svakom kućanstvu, nerijetko ih u jednoj obitelji ima i više pa nije čudo da posljednji podaci pokazuju da u ljetnoj špici autocesta Zagreb-Karlovac "proguta" i deset puta više od tadašnjih predviđanja, odnosno više od 60 tisuća vozila.
U skladu s tim već se godinama priča o izgradnji trećeg traka autoceste, a upravo krajem prošle godine te su se priče ponovno intenzivirale, iako još uvijek nema konkretnih najava kada bi projekt mogao započeti. Dakako, same brojke govore da je neophodan, a istovremeno bi imao i višestruku korist za Karlovčane koji studiraju i rade u Zagrebu, a ostaju živjeti u Karlovcu, ali i sve brojnije Zagrepčane koji traže mirniji život izvan metropole pa i u Karlovcu, a brojka bi zasigurno bila još veća omogući li se lagodnije i brže putovanje između dvije destinacije.
"Otvoren auto put", Karlovački tjednik 11. siječnja 1973. godine
Ovih je dana, prema neslužbenim podacima, novim suvremenim auto putom od Zagreba do Karlovca prošlo oko 20 tisuća vozila. Prema procjeni inž. Šmita iz Republičkog fonda za ceste, u punoj ljetnoj sezoni dnevno će proći oko 6 tisuća vozila.
Prilikom otvorenja, 29. prosinca, te najsuvremenije saobraćajnice duge 44 kilometra, u Karlovcu su visoke republičke funkcionere, među kojima su bili potpredsjednik Sabora SR Hrvatske Boris Bakrač, potpredsjednik Izvršnog vijeća Sabora Milan Rukavina-Šain, zamjenik sekretara Izvršnog komiteta CK SKH dr. Dušan Dragosavac i drugi, dočekali predstavnici društveno-političkog života Karlovca.
Goste iz Zagreba pozdravio je predsjednik Skupštine općine Karlovac, profesor Rudolf Dubravčić. Pioniri Osnovne škole "Mile Mraović Simić" Draženka Polović i Goran Popović predali su bukete s cvijećem Borisu Bakraču i Milanu Rukavini-Šainu.
(foto: kafotka.net)
Izdvojeno
-
Protiv osumnjičenog Općinskom državnom odvjetništvu u Karlovcu proslijeđeno je posebno izvješće kao nadopuna kaznene prijave.
-
Dolazak zadnjih od ugovorenih aviona očekuje se početkom sljedeće godine.
-
Posljednji ispraćaj njegovih posmrtnih ostataka bit će u petak u 15 sati na dugoreškom groblju Sveti Petar.
-
- Uređene zemljišne knjige su preduvjet razvoja i investicija ne samo naše županije, nego i cijele Hrvatske, rekla je županica
Reci što misliš!