HRVATSKI ZAVOD ZA JAVNO ZDRAVSTVO

Preporuka za održavanje športskih natjecanja u zatvorenim športskim objektima uz prisutnost gledateljstva

Ove se preporuke odnose na provedbu mjera prilikom športskih natjecanja u zatvorenim športskim objektima uz prisutnost gledateljstva tijekom epidemije koronavirusa (COVID-19) radi zaštite korisnika i djelatnika objekta te drugih suradnika. Primjenjuju se na sve oblike športskih dvorana u kojima se održavaju športska natjecanja.

Održavanje športskih natjecanja u zatvorenim športskim objektima
uz prisutnost gledateljstva dopušta se uz pridržavanje ovih
preporuka i svih drugih važećih epidemioloških preporuka HZJZ- a,
sve dok su na snazi posebne mjere.

1. Prostorno-organizacijski uvjeti objekta

Organizacija športskih natjecanja. Organizacija
športskih natjecanja moguća je u zatvorenim športskim objektima,
uz prisutnost gledatelja, u kojima su osigurani svi higijenski i
sigurnosni uvjeti propisani važećim preporukama tijekom trajanja
mjera, za što su nadležne i odgovorne pravne osobe koje
upravljaju pojedinim športskim objektom. 

Veličina prostora i maksimalni broj osoba. Treba
osigurati najmanje 7 m2 neto površine poda po osobi odnosno 10 m2
bruto površine. Broj osoba pritom uključuje i trenere,
instruktore, voditelje, organizatore i ostalo osoblje koje
sudjeluje u organizaciji natjecanja, odnosno sve osobe koje se
nalaze u prostoru za održavanje športskog natjecanja.

Dezinficijens za ruke. U ulaznim prostorima svih
jedinica prostora športskih objekata, pultovima za obavljanje
plaćanja usluga, u radnom prostoru zaposlenika te na svakih 200
m2  u prostoru za provedbu športskih i športsko-rekreativnih
aktivnosti nužno je na raspolaganje postavljanje dozatora s
dezinfekcijskim sredstvom. Dezinficijens treba biti na bazi
alkohola u koncentraciji od 70% ili drugo sredstvo prikladno za
uporabu na koži s deklariranim virucidnim djelovanjem, prema
uputama proizvođača.

Dezinficijens za opremu. Na svakih 50 m2
prostora potrebno je postaviti najmanje tri prenosiva
dezinficijensa za opremu i rekvizite.

Odlaganje otpada. U svim prostorima unutar
objekta preporučuje se postavljanje kante za otpatke s
odgovarajućim poklopcima.

Fizička udaljenost na recepciji. Potrebno je
osigurati dovoljnu udaljenost između osoblja na recepciji i
korisnika te djelatnika međusobno ili ako je moguće postaviti
pregrade (od pleksiglasa ili sličnog materijala koji osigurava
potrebnu udaljenost). Regulira se i ograničava maksimalni broj
osoba u prostoru recepcije sukladno mjerama fizičke udaljenosti
od 1,5 metra odnosno 4 m2 po osobi.

Evidencija. Za svako natjecanje uspostavit će se
sustav vođenja evidencije prisutnih osoba radi lakšeg naknadnog
epidemiološkog praćenja kontakata u slučaju pojave zaraze virusom
SARS-CoV-2. Uz mjesto i datum održavanja natjecanja u evidenciju
se unose ime, prezime, telefonski broj te vrijeme dolaska i
odlaska predstavnika organizatora, trenera, instruktora,
voditelja, športaša, asistenata i ostalih uključenih osoba
potrebnih za odvijanje športskog natjecanja. 

Raspored. Športska natjecanja smiju biti održana
samo sukladno rasporedu i s točno onim športašima, nodnosno
natjecateljima i trenerima, organizatorima ili voditeljima
navedenima u rasporedu te uz prisustvo potrebnog tehničkog
osoblja koje je također navedeno u rasporedu. 

Plan i prioriteti. Ako više natjecatelja koristi
športski objekt za športska natjecanja, treninge i druge
športsko-rekreativne aktivnosti, prioritete će odrediti
organizator ili predstavnik natjecatelja zajedno s pravnom osobom
koja upravlja športskim objektom.

2. Higijena prostora

Higijenski i sigurnosni uvjeti. Dok su na snazi
posebne mjere, u športskom objektu moraju biti osigurani svi
higijenski i sigurnosni uvjeti, za što su nadležne i odgovorne
pravne osobe koje upravljaju športskim objektom. Preporuke za
čišćenje i dezinfekciju odnose se na sve prostore objekata
(ulazni prostor, recepcija, trenažni prostor, sanitarni čvorovi,
svlačionice i prostori za tuširanje).

Prozračivanje. Potrebno je redovito prozračivati
sve prostore, osobito između svake aktivnosti, odnosno osigurati
stalno prozračivanje, kad god je to moguće.

Klimatizacijski uređaji, uređaji za grijanje i
ventilaciju
. Općenita preporuka za unutarnje prostore je
prozračivanje otvaranjem prozora, a manje korištenjem
ventilacijskih sustava. Pri korištenju ventilacijskih sustava
treba posebno pratiti stanje filtera i posvetiti pažnju
održavanju pravilnog stanja brzine obnove zraka u zatvorenom
prostoru. Treba provjeriti pravilno funkcioniranje opreme za
ventilaciju i obnovu zraka. Preporučuje se ventilacija s
povećanim postotkom vanjskog zraka koji cirkulira u sustav te
način rada bez recirkulacije kako bi se poticala obnova zraka,
što smanjuje koncentraciju potencijalno zaraznih čestica.

Učestalo čišćenje i dezinfekcija. Tijekom dana
potrebno je što češće dezinficirati športski objekt u kojima se
provodi natjecanje (što obuhvaća sve dijelove športskog objekta –
natjecateljski prostor, sanitarni čvor…).

Dezinfekcija tijekom pauze. Sve često dodirivane
površine u prostorima športskih objekata koji su u uporabi
tijekom natjecanja potrebno je prije i nakon natjecanja te u
svakoj većoj pauzi temeljito dezinficirati sukladno uputama
HZJZ-a i što je moguće češće provjetravati. Posebnu pozornost
obratiti na prostore svlačionica i prostora za tuširanje te
sanitarne čvorove.

Upute za pridržavanje svih općih i higijenskih
mjera
. Upute za čišćenje i dezinfekciju dostupne su na
sljedećim poveznicama:
Čišćenje i dezinfekcija prostora bez oboljelih od COVID-19
(https://www.hzjz.hr/wp-
content/uploads/2020/03/Ciscenje-i-dezinfekcija-prostorije-bez-oboljelih-od-COVID-19-
2.4.2020..pdf
)
Čišćenje i dezinfekcija prostora u kojima je boravila osoba pod
sumnjom na zarazu COVID-19 (https://www.hzjz.hr/wp-content/uploads/2020/03/Ciscenje-i-dezinfekcija-prostora-u-kojima-je-boravila-osoba-pod-sumnjom-COVID-19
2.4.2020..pdf
)

3. Preporuke za korisnike, športaše i djelatnike
objekta

Informiranost osoblja i korisnika. Prije početka
rada odnosno otvaranja potrebno je educirati zaposlenike o svim
mjerama koje se provode. Prije ili neposredno nakon ulaska, na
vidljivom mjestu, nužno je postaviti informacije o higijenskim
postupcima ili postaviti informacije sa smjernicama o pravilnom
ponašanju i mjerama zaštite.

Dnevno mjerenje tjelesne temperature. Treneri,
instruktori, voditelji, športaši i korisnici trebaju prije
dolaska u objekt izmjeriti svoju tjelesnu temperaturu. Ako je u
jutarnjim satima viša od 37,2°C, ako se osoba osjeća bolesno ili
ima bilo koje znakove bolesti (to se odnosi na sve simptome i
znakove bolesti, a ne samo na bolesti dišnih putova), osoba se
treba javiti svom nadređenom i ne dolaziti na posao dok se
telefonski ne javi nadležnom obiteljskom liječniku, koji će
odlučiti o daljnjem postupanju.

Fizička udaljenost. Tijekom boravka športaša i
drugih osoba u športskom objektu u kojem se održava natjecanje
(svlačionice, sanitarni čvor i sl.) preporučuje se držati razmak
od minimalno 2 metra kao nužnu mjeru za fizičku udaljenost.

Maske za lice. Zaposlenicima se preporučuje
korištenje medicinskih maski ili maski za lice tijekom boravka u
zatvorenim prostorima, osim u slučajevima kada to onemogućava
obavljanje djelatnosti. Upute za pravilno korištenje maski za
lice (https://www.hzjz.hr/w
p-content/uploads/2020/03/Maske-za-lice-1.pdf
)

Navlake za obuću. Preporučuje se korištenje
najlonskih ili medicinskih navlaka za obuću u objektima u kojima
se na putu do svlačionice prolazi kroz prostor za vježbanje. Osim
navlaka, moguće je i postavljanje specijalizirane dezinfekcijske
podloge za obuću.

Zdravstveni djelatnici. U slučaj u potrebe za
prisustvom zdravstvenog djelatnika tijekom aktivnosti, on je pri
bliskom kontaktu dužan koristiti odgovarajuću zaštitnu opremu,
odnosno medicinsku masku kombiniranu s vizirom.

Dezinfekcija i higijena opreme. Nakon korištenja
rekvizita, sprava i ostale opreme potrebne za natjecanje,
natjecatelj ili za to zadužena osoba dužni su ih dezinficirati
odmah po završetku natjecanja.

Konzumacija tekućina. Svakom se športašu ili
korisniku preporučuje da ima vlastitu označenu bocu s tekućinom
kao i ostale potrepštine koje moraju biti u torbi označenoj
imenom. Boce za napitke i ostali otpad nastao tijekom natjecanja
odlaže se u za to predviđenu kantu za otpatke s dvostrukom
vrećicom i odgovarajućim poklopcem.

Zadržavanje u prostorima. Nakon natjecanja
utakmice športaši se ne zadržavaju u prostorima dulje nego što je
potrebno. Boravak u svlačionicama i prostorima za tuširanje treba
svesti na nužni minimum.

Primanje suradnih djelatnika. Dolazak drugih
osoba (npr. majstora, kurira , dostavljača) treba organizirati na
način da se prije dolaska te osobe telefonski najave. Tada se
provjerava ima li osoba simptome COVID-19 (povišenu tjelesnu
temperaturu, kašalj, otežano disanje/kratak dah, grlobolja,
poremećaj osjeta njuha i okusa) i je li bila u kontaktu s
oboljelima.

4. Gledateljstvo

Evidencija. Za svako natjecanje uspostavit će se
sustav vođenja evidencije prisutnih osoba u gledateljstvu radi
lakšeg naknadnog epidemiološkog praćenja kontakata u slučaju
pojave zaraze virusom SARS-CoV-2. Uz mjesto i datum održavanja
natjecanja u evidenciju se unose ime, prezime, telefonski broj
osobe. 

Raspored sjedenja i maksimalan broj gledatelja.
Na tribinama predviđenim za gledateljstvo osobe smiju sjediti na
način da su udaljene 1,5 metar jedna od druge odnosno preporučuje
se da maksimalan broj osoba u gledateljstvu ne prelazi 1/4
ukupnog kapaciteta u gledateljstvu. Preporučuje se da osobe u
gledateljstvu sjede tako da nisu smještene jedna iza druge već da
u svakom sljedećem redu osoba sjedi za dva mjesta pomaknuta
udesno u odnosu na osobu u prethodnom redu. 

Dnevno mjerenje tjelesne temperature. Gledatelji
trebaju na dan dolaska na utakmicu izmjeriti tjelesnu
temperaturu. Ako je u jutarnjim satima viša od 37,2 °C, ako se
osoba osjeća bolesno ili ima bilo koje znakove bolesti (to se
odnosi na sve simptome i znakove bolesti, a ne samo na bolesti
dišnih puteva), osoba se treba telefonski javiti nadležnom
obiteljskom liječniku, koji će odlučiti o daljnjem
postupanju. 

Fizička udaljenost. Za vrijeme ulaska i izlaska
iz športskog objekta, kao i tijekom boravka odnosno prolaska
gledatelja kroz športski objekt na kojem se održava natjecanje
(hodnici, sanitarni čvor i sl.) preporučuje se držati razmak od
1,5 metra kao nužnu fizičku udaljenost.

5. Ostale uslužne jedinice

Prostori za konzumaciju hrane i
pića
. Konzumacija hrane i pića u za to predviđenim
dijelovima objekta provodi se prema preporukama HZJZ-a za rad
ugostiteljskih objekata. (https://www.hzjz.hr/sluzba-epidemiologija-zarazne-bolesti/koronavirus-najnovije-preporuke/)

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest