Zašto je tako? Kako to da u drugim hrvatskim gradovima to „igra“ a u Karlovcu ne? Ako je sport najbolji promicatelj Hrvatske onda bi on trebao biti interes i onih koji vode lokalne sredine. Odgovor možete potražiti u ovom tekstu …
Odbojkašice Kelteksa prošlu sezonu u Superligi završile su na četvrtom mjesto i bile polufinalistice Kupa ‘Snježane Ušić’. Zahvaljujući toj poziciji izborile su nastup u Challenge Cupu. Nakon što su u obje utakmice (Rimu i Karlovcu) izgubile od člana najjače svjetske odbojkaške lige i glavnog favorita za osvajanje kupa, talijanske Roma Volley. Nisu imale sreće u ždrijebu pa su već na početku okončale svoju prvu međunarodnu odbojkašu sezonu.
ŽOK KELTEKS ili ŽOK KELTEKS KARLOVAC Karlovčanke od ove sezone imaju relativno neiskusnu ekipu. Prosjek im je oko 20 godina pa je za očekivati da će tijekom natjecanja biti oscilacija u igri. Bit će tu puno neočekivanih rezultata i zato je potrebno puno strpljenja. Liga je smanjena na deset klubova pa neće biti lako zadržati status superligašica. Nezahvalno je stoga unaprijed prognozirati ovu sezonu. Vidljivo je, naime, da bez jačeg igračkog pojačanja kao što je bila Sanja Barić koja od ove sezone više ne igra za karlovački klub da će se pomlađena ekipa borit za ostanak u ligi, a samim time i ponovni izlazak na euro scenu neće biti moguć. Međutim, važno je da idu u dobrom smjeru i da rade s drugom ekipom odakle se regrutiraju igračice za seniorski pogon. Publika zasad još uživa u nastupu karlovačkih odbojkašica, a posjetitelji su oduševljeni novitetima koji su odbojkaško natjecanje podignuti na jednu novu razinu.
Grad klub financira iz proračuna preko KŠZ a što, dakako, nije dovoljno za Superligu. Glavni sponzor ženskog odbojkaškog kluba, tvrtka Kelteks, vodeći je proizvođač inovativnog tehničkog tekstila izrađenog od staklenih, ugljičnih ili bazaltnih vlakana čije tri tvornice opskrbljuju industrijske kupce u više od 30 zemalja. Morao bi izdvojiti više sredstva za odbojkaški klub koji nosi njihovo ime, a više ne i ime – ŽOK Kelteks, a ne ŽOK Kelteks Karlovac. Ime Kelteks spominjalo se u Europi gdje posluje kad su odbojkašice igrale s ekipom Roma Volley, uz izravan televizijski prijenos iz Rima i iz Karlovca.
DRUŠTVENO-ODGOVORNO POSLOVANJE Tvrtke koje se odluče sponzorirati klubove i kroz njih se reklamirati i tako prepoznati svoj marketinški interes, ujedno i društveno-odgovorno poslovati, svakako su dobrodošle. Međutim, morale bi se s puno više sredstava uključiti … Između 1992. i 1998. godine znatna sredstva za sport izdvajali su Karlovačka pivovara i Karlovačka banka. Tada su i rezultati bili puno bolji nego što su danas.
Osim odbojkašica danas u Karlovcu nemamo niti jedan drugi klub u najvišem rangu natjecanja koji u svom nazivu nosi ime sponzora. Zašto je to tako? Kako to da u drugim hrvatskim gradovima to „igra“ a samo u Karlovcu ne? Bez pomoći čelnih ljudi Grada i Županije uprave klubova same ne mogu isposlovati značajnija sponzorstva tvrtki. Zato klubovi preživljavaju iz dana u dan, vode borbu za ostanak jer nemaju novca za dovođenje neophodnih pojačanja. Potrebna su u igračkom i trenerskom pogledu koje trenutačno u Karlovcu nema, a bez njih nema niti značajnijih uspjeha.
HRK KARLOVAC Primjer je rukometni sport koji je godinama sport br. 1 u gradu a Grad se prema njemu odnosi „maćehinski“ jer, od obećanja se ne živi! Po izdvajanjima iz proračuna HRK Karlovac je na samom dnu premijerligaša. Zaslužuju više, a prepušteni su da se sami snalaze kako znaju i umiju. Uprava je iscrpila bezbroj mogućnosti kako bi financijski stabilizirali klub, a sami više od toga ne mogu. Zato nikoga ne treba čuditi što zadnjih sezona HRK Karlovac ispada iz višeg u niži rang, pa se opet vraćaju itd … Kao takav klub sigurno nije dobar promicatelj grada čije ime nosi. Ako je sport najbolji promicatelj Hrvatske onda bi on trebao biti interes i onih koji vode lokalne sredine.
MEDIJI Pojavom tradicionalnih medija, radija i televizije, a pogotovo novih društvenih mreža koji pružaju golemu količinu podataka, sportska natjecanja dopiru do velikog broja ljudi, pridonose popularizaciju sporta. Tijekom godina elektronički su mediji sve više utjecali na sport, pa je tako rasla i njegova popularnost među publikom. To je začarani krug uzajamnog odnosa medija i sporta jer jedan drugome dižu popularnost. Na primjer, tv-prijenos odbojkaških utakmica u nacionalnom mediju na Sportskoj televiziji iz dvorane kraj Korane, ili s nogometnog stadion, objava na sportskim stranicama u raznim tiskovinama, a da o portalima i društvenim mrežama ne govorimo, dobrodošla su promocija klubu, ali i sponzorima. Trebalo bi pobrojati koliko puta je spomenuto ime tvrtke/kluba samo na ovom portalu!
GLEDATELJI Sport je oduvijek mamio pažnju velikog broja publike. Ona se kroz njega osjećala povezano sa širom zajednicom ili klubom. Gledajući sportaše osjećamo se ispunjeno i uzvišeno. Ipak, sport kakvoga poznajemo danas, mijenjao se i tražio svoj oblik kroz povijest. Navijati za jedan ili drugi klub ne znači pratiti samo njihove uspjehe. Navijanje je postalo fenomen koji nadilazi terene i sportove. Klubovi oko sebe okupljaju ljude razne dobi, s određenim uvjerenjima i stavovima, ljude koji se ujedinjuju oko zajedničkog cilja ili ideja koje ti klubovi predstavljaju i obećavaju. Dobre igre karlovačkih odbojkašica prepoznala je i publika. Od najboljih dana karlovačke muške odbojke taj sport u Karlovcu nije imao potporu s tribina kao što je danas ima ženski klub. Takve se posjete u Karlovcu ne pamti zadnjih 15 godina. Nažalost, u Karlovcu se ne možemo pohvaliti da su pune tribine. Na primjer, rukometni sport, HRK Karlovac koji je desetljećima bio najgledaniji u Karlovcu, to više nije zbog slabih rezultata i stalne borbe za ostanak. Publika se počela vraćati na „Čavleka“, zna ih biti i do 600-700, što je svakako bolje, ali još uvijek manje od onog što bi željeli.