7 DANA NA 4 RIJEKE
Marketing u sportu je izuzetno bitan, ali...Nevidljiv je kod većine karlovačkih klubova
Problem upravljanja marketingom evidentan je u svim klubovima diljem Hrvatske bez obzira na njihovu razvijenost i organiziranost. Pogotovo u našoj lokalnoj sredini gdje mnogi klubovi teško pronalaze načine da bi osigurali sredstva za svoju djelatnost. Najčešće se oslanjaju na sredstva iz proračuna koju im nisu dostatna.
Koliko su u tome uspješni karlovački klubovi kojima uglavnom nedostaje marketinške strategije, tema je ovotjedne kolumne.
Vrijeme je do sada pokazalo da marketinško planiranje ima veliku ulogu u financijskom uspjehu nekog sportskog kluba. Ono zahtijeva puno stručnog rada u praksi bez kojeg nema uspjeha. K tome bismo dodali da je uspješnu primjenu marketinga u sportu moguće ostvariti tek uz pomoć posebno školovanih menadžera sporta ili marketinga. Elementi marketinga predstavljaju istovremeno i funkcije marketinga u sportu i sportskoj rekreaciji; to su istraživanje tržišta, programi sporta i sportske rekreacije, nositelji i realizatori programa, promocijske aktivnosti ...
Sadržaj se nastavlja...
Upravo se čita
-
"Zašto skrivati tko je T. Š. T., osoba odabrana na natječaju za voditelja Odjela za ekonomske poslove", pitaju možemovci
-
- Večeras je novo izvlačenje Lota 7 za Jackpot u iznosu od 1.000.000,00 eura.
-
Jedan od središnjih događaja bila je promocija novog Karakaševog romana "Potop".
U pojedinim sredinama sportski sektor je prepoznao važnost postojanja kvalitetnog marketinškog planiranja. Međutim, sporo se i u nedovoljnoj mjeri donose promjene u klubovima. Velika konkurencija u sportu i velika zainteresiranost svih dobnih skupina za sport nameće potrebu za kontinuiranim poboljšavanjem marketinških aktivnosti. Da bi neki klub bio uspješan i u financijskom i u marketinškom pogledu mora se suočiti s problemima i poteškoćama u klubu kako bi mogao napraviti smjernice za daljnji rad. Samo primjena sveobuhvatne koncepcije sportskog marketinga, pruža mogućnost ostvarivanja zamišljenih ciljeva za sve one koji su joj dosljedni.
NEVIDLJIV MARKETING KOD VEĆINE KA-KLUBOVA
Prije nekoliko godina HRK Karlovac je bio na dobrom putu uspostaviti dobar marketing. S puno optimizma, volje i profesionalnosti HRK Karlovac je godinu dana imao marketing koji je bio prepoznatljiv i nešto što do tada nije bilo viđeno u niti jednom drugom karlovačkom klubu, sportu. Rezultat toga je bio više gledatelja na utakmicama i novca u blagajni, bolji vizual nove opreme kluba, sigurnost i bolja igra igračica/igrača.
Ženski odbojkaši klub Karlovac napravio je nedavno vrlo uspješan, zahvaljujući svom donatoru-sponzoru, potpuno novi vizual svojih dresova. I tu se je nažalost stalo ... Brojni ka-klubovi gdje prednjače borilački sportovi i klubovi iz nogometa, rade solidne plakate/pozive za svoju sportsku školu ... Tu je nažalost kraj njihovom „marketingu“. Kod većine karlovačkih klubova marketing je praktički nevidljiv.
Sponzorstvo bi mogli definirati kao dio marketinga u sportu kojemu je zadaća ispunjavanje određenih sportskih ciljeva. Sponzoriranjem određenog sportskog događaja sportskog kluba, sportaša i slično u novčanom ili drugom obliku pomaže se ostvarenju određenih sportskih rezultata. S druge strane putem sportskog događaja, kluba ili sportaša, sponzor vrši najbolju promidžbu svojih proizvoda i usluga na tržištu. Upravo zbog zajedničkog ekonomskog interesa sponzora i sportske udruge, sponzorstvo je danas postalo prevladavajući način financiranja sporta u mnogim granama sporta, pogotovo vrhunskog sporta. Sponzor sudjeluje u financiranju troškova programa, opreme, osigurava besplatno ili uz nižu cijenu i slično. Kao što sportski klub ostvaruje određena prava od sponzora, tako i sponzor ima stanovitih prava prema ugovoru s klubom, sportašem ili organizatorom sportske priredbe. Najčešće je to kroz isticanje reklama na sportskim događajima, raznih bannera, reklama s linkom na webu stranicama ...
Prava sponzora mogu biti vrlo različita kao što su primjerice prava na promociju proizvoda i usluga samog sponzora na stadionima i sportskim dvoranama, kao i nošenje sportske opreme sponzora, korištenje usluga sponzora i slično. Negdje su čak uključena i prava upravljanja u klubu. Prava kluba pak mogu biti vrlo različita i proizlaze iz ugovora sa sponzorom; novčani primici kluba od sponzora, materijalni primici, usluge klubu, korištenje medija i slično.
Izdvojeno
-
-
Samo za ove tri opcije glasalo je više od polovice svih građana koji su izašli na birališta.
-
Eskadrilu od 12 rabljenih, 10 jednosjeda i 2 dvosjeda Hrvatska će platiti 999 milijuna eura, odnosno 1,18 milijardi eura s PDV-om.
-
Pita se je li i oni "moraju čekati da se tragedija dogodi, a kako bi se tek onda netko sjetio rješavati taj problem".
Reci što misliš!