KAŠ / VIJESTI IZ HOO

I u dnevnom boravku možete trenirati! Postoje na tisuće vježba, a ovo su neke od njih

I u dnevnom boravku možete trenirati! Postoje na tisuće vježba, a
ovo su neke od njih

Pitanje je dana kada će i cijeli svijet sporta dospjeti u potpunu izolaciju. Mnoga natjecanja već su obustavljena, a neka nacionalna prvenstva su već i okončana i “pečatirana” što znači i da su mnogi sportaši već u izolaciji. A kada je tako, postavlja se pitanje kako da održi formu onaj sportaš kojem je zabranjeno trenirati s momčadi i preporučeno da što manje napušta svoj stan. A baš to je slučaj s NBA košarkašima, pa tako i hrvatskom sedmorkom u tom najjačem natjecanju i najboljim među njima Bojanom Bogdanovićem.

SVE U STANU MOŽE SE KORISTITI

– Bojanu ću poslati video sa snimljena tri različita treninga koje može napraviti u dnevnom boravku, da ga ne demotivira jednoličnost. Čekam da mi pošalje informaciju kakve sve stolice ima u stanu da vidimo što se tu može napraviti – kaže Pero Kuterovac, kondicijski trener vaterpolske reprezentacije, ali i osobni trener niza naših poznatih sportaša kao što su Bojan Bogdanović, Borna Ćorić, Damir Martin...

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

U novonastalim okolnostima Kuterovac još uvijek koristi mogućnost vanjskih treninga.

– Evo, bio sam s nekolicinom svojih sportaša na Sljemenu i dok je to dopušteno trening u prirodi treba svakako koristiti.

Znači li to da ljudi, i prije no što se to zabrani, trebaju izbjegavati teretane? – Bez obzira na to što ja imam teretanu, ne mogu biti sebičan i govoriti da je to zdravo kada je riječ o malom prostoru s velikim brojem ljudi. Ja jesam promijenio filtre klime, omogućio vježbačima dezinficijense, no to je zatvoreni prostor, a ljudi se znoje pa držim da sve treba zatvoriti. Da sve to mjesec dana pregrmimo i krenemo iznova.

A što je s profesionalnim sportašima? – Odlazak na trening vrhunskom je sportašu kao nekome radniku ići na posao u tvornicu. Ja mogu uvijek s njima raditi jedan na jednoga. Recimo, mogu na dva sata u svoju teretanu dovesti veslača Damira Martina, a nakon dva sata tenisača Bornu Ćorića. Olimpijske igre još su uvijek aktualne i tim ljudima treba omogućiti da održavaju svoje tijelo. Za samo dva tjedna bez treninga primitak kisika pada 10 posto, u tri tjedna 15, a u četiri tjedna 20 posto. A to je nešto što se na razini vrhunskog sporta ne može nadoknaditi za manje od tri mjeseca.

Što bi u smislu programiranja treninga značilo otkazivanje Olimpijskih igara? – Mi smo sve posložili da nam je Tokio glavno natjecanje u četiri godine, a u tom slučaju morali bismo sve mijenjati. Zatekli smo se u posve nepoznatom prostoru. Jest, svi smo mi imali situacije da nam se sportaš ozlijedi ili razboli pa si mijenjao plan, no uvijek si mogao trenirati. A sada to možda nećemo moći. I zato gledamo alternativne opcije, livadu, drvo, kamen, a u stanu gumu, vijaču, stolicu, stubu.

Koliko vrhunski sportaš može napraviti za sebe u svom boravku? – Postoje na tisuće vježbi. Recimo, za istezanje vam ne treba ništa od rekvizita. Možete raditi dinamički i pasivni stretching, bez pomagala. A vijača, čije preskakanje aktivira 90 posto mišićne mase, nekakva je osnova za aerobnu aktivaciju. Dovoljna vam je u stanu i jedna stuba, a da ne govorimo o stubištu u nekoj višekatnici. Sportašima je tijelo njihovo oruđe za rad i, ako ga zapuste, to vam je kao da mesar ima tup nož. Osim toga, u ovakvim okolnostima sportaši moraju paziti što i koliko jedu. Potrošnja energije puno je manja pa bi se trebali spustiti na unos malo iznad bazalnog metabolizma. Ako je Bojanu Bogdanoviću bazalni metabolizam 2300 kilokalorija, onda ih on smije maksimalno unositi 2500. I zato ću mu poslati i savjete o prehrani.

NAJTEŽE ĆE BITI VATERPOLISTIMA

Ono što može biti problem, ako se natjecanja nastave, jest sljedeće:

– Krene li se odmah s utakmicama, moglo bi doći do velikog broja ozljeda jer sportaši će u tom trenutku biti bez specifične kondicije. I zato bi, uz ovo održavanje kod kuće, prije no što počnu nastupati, sportaši trebali imati barem tjedan treninga. A ako pak netko dođe s pet kilograma viška, trebat će dva tjedna da ga se vrati u stanje da može trenirati punom snagom. A četiri tjedna neaktivnosti dovela bi do opadanja mišićne mase od osam posto i povećanja masnog tkiva od 12 posto. Najteže će biti vaterpolistima ako im zatvore bazene. Oni mogu na suhom održavati muskulaturu, no voda je specifičan medij i vi već nakon tjedan dana gubite neuromuskularni osjećaj.

PRENOSIMO www.hzsn.hr FOTO Luka Stanzl/PIXSELL


Reci što misliš!