KOLUMNE / SIGNALI NAD GRADOM

Signali nad gradom, kolumna Tihomira Ivke: Tour Of Croatia - reklama koja nas zaobilazi

Signali nad gradom, kolumna Tihomira Ivke: Tour Of Croatia -
reklama koja nas zaobilazi

Ne sjećamo se bolje turističke reklame za ljepote Hrvatske od one prošlogodišnje na Eurosportu za vrijeme višesatnih izravnih prijenosa i repriza biciklističke utrke Tour Of Croatia. U pet dana 15-ak milijuna ljudi u preko 50 zemalja svijeta gledalo je utrku u kojoj je biciklizam (s obzirom da tu nije bilo vrhunskih imena), samo bio izgovor za prikazivanje impresivnih slika Hrvatske sa zemlje i iz helikoptera. Za nas još i bolje, Eurosportovi komentatori tek su tu i tamo pričali o utrci i vozačima koje ne poznaju, i uglavnom se divili zemlji koja okom kamere zaista izgleda kao raj na zemlji. Gledajući čisto sportski, utrka je bila ispod standarda Eurosporta i ovaj najpopularniji europski sportski kanal je ne bi nikad prenosio, ali kao što se kaže, para vrti tamo gdje burgija neće. Dakle, netko pametan iz tima organizatora i Ministarstva turizma je financijski pogurnuo Eurosport i napravio sjajan marketinški posao. Usudili bi se reći da je povećan booking za Hrvatsku ove godine između ostalog i rezultat TV slike s biciklističke utrke koja je išla u cijeli svijet.

Jučer je startalo drugo izdanje Tour Of Croatia i opet je prijenos na Eurosportu, utrka je sad i mnogo ambicioznija jer ove godine sudjeluju i ekipe iz elitnog UCI World Tour razreda i neka vrhunska imena iz svijeta biciklizma kao što je Mark Cavendish koji uživa status sportskog heroja u Velikoj Britaniji.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Eh, sad ono što nas muči. Hrvatska je lijepa, ali nije velika zemlja, u dvije godine utrka će pokriti gotovo dvije tisuće kilometara cesta, i u tim silnim kilometrima u dvije godine, Tour Of Croatia nije ni prošla, a kamoli se zaustavila u Karlovačkoj županiji. Karlovac je nasred „mekog trbuha“ Hrvatske, poveznica između sjedišta i juga, sjecište putova i ipak nismo u prve dvije godine dobili ni mrvicu te svjetske turističke promocije. Kako to? Znamo da se utrka organizira uz veliki angažman Ministarstva turizma i Turističke zajednice Hrvatske, uz podršku županija i gradova. I ne mnogo više od toga. Moglo se u naših lokalnih vlasti prošle godine još naći (šupljih) opravdanja u zloj nenarodnoj vlasti koja ne voli utvrde HDZ-a kao što su Karlovac, Ogulin i Karlovačka županija u cjelini, no koje je opravdanje župana Vučića ove godine da se s Ministarstvom turizma i Turističkom zajednicom nije našlo načina da ta putujuća svjetska reklama prođe i kroz ovaj kraj? U posljednje dvije godine na tu temu nismo čuli ni riječ ni od župana, ni od jednog gradonačelnika i načelnika, niti od lokalne turističke zajednice. Glavno da na raznim tribinama, vijećima i skupštinama trabunjamo deklarativno o komparativnim prednostima i turističkim potencijalima našeg kraja. A reklama od milijun dolara nam izmiče ispred nosa. Ne bi se začudili da baš nitko od lokalnih političara na vlasti i turističkih djelatnika plaćenih da promoviraju ovaj kraj nije ni registriralo da je Tour Of Croatia jedan od inteligentnih načina za privlačenje gostiju, a kamoli ozbiljno lobirali kod direktora utrke Vladimira Miholjevića ili u Ministarstvu turizma. A taj Miholjević kaže da je u pripremi utrke održao 250 sastanaka i poslao 6000 e-mailova. Teško da među njima nisu i dva adresirana na Županiju i Grad Karlovac. No, o tome javnost pojma nema kao i mnogim drugim propuštenim prilikama.

A Karlovačka županija – potpisnik ovih redova tvrdi to s 30-godišnjim iskustvom u cestovnom biciklizmu – zaista ima što ponuditi u ovom segmentu. S gustom mrežom dobrih cesta, niskim intenzitetom automobilskog prometa i čiste prirode tik do urbanih područja Karlovačka županija je idealni kraj za razvoj ciklo-turizma. Uz puno drugih sistemsko/infrastrukturnih temelja, promocija kao što je ovih dana gledamo zajedno s milijunima na Eurosportu je strateško ulaganje u budućnost. Nekad smo znali iskoristiti prednosti naše prirode za lovni turizam. Više ili ne znamo ili ne želimo. Biciklisti bi mogli biti lovci 21. stoljeća za Karlovačku županiju jer treba imati na umu, cikloturisti za izvanpansionsku potrošnju izdvajaju od „običnih“ gostiju – čak 52 eura dnevno. Samo treba znati i treba htjeti. S obzirom da nas rute Tour Of Croatia zaobilaze, u nas je upitno i jedno i drugo.

Izdvojeno


Reci što misliš!