
- Naša djeca to gledaju, slušaju i upijaju, a mi se onda čudimo što preuzimaju te obrasce ponašanja. Samo kvalitetno organizirano obrazovanje može zaliječiti tu bolest društva – poručila je P. Birman
Nezavisni kandidat za gradonačelnika Dimitrije Birač je ponedjeljak u Karlovcu poručio da imaju “ljude, volju i ogromnu količinu energije” za rješavanje problema osnovnog školstva i naglasio da u lokalnoj politici za to nema kompetentnije osobe od Petre Birman, njegove zamjenice.
Školski odbori
Birač je podsjetio da je kao gradski vijećnik u proteklom mandatu obilazio škole kojima je osnivač Grad Karlovac.
Naveo je da se tada uvjerio u to da je učiteljski posao jedan od najstresnijih, da postoji problem s kuhanim obrocima u Osnovnoj školi “Dragojla Jarnević” koji je u međuvremenu riješen i da postoji suradnja s Gradom, ali da ona mora biti bolja.
Birač je poručio da politici nije mjesto u školskim odborima i da je takav stav prvi korak ka rješavanju problema osnovnog školstva.
Ustvrdio je da se ulagalo u školstvo, no da i dalje postoji niz problema s kojima se Grad Karlovac u tom sektoru mora suočiti.
Rekao je da bi škole međusobno trebale biti bolje povezane i zajednički nastupati prema Gradu kao svome osnivaču i da Grad mora imati bolji nastup prema središnjoj državi.
– Imamo problem nepridržavanja državnog pedagoškog standarda u produženom boravku – toga se pridržavaju tek tri od 21 skupine – napomenuo je Birač.
Najgore iz društva
Prosvjetna djelatnica i kandidatkinja za dogradonačelnicu P. Birman je uvodno ustvrdila da je Karlovac “duboko ušao u političku kampanju” i da “na vidjelo izlazi najgore iz društva”.
Precizirala je da pritom misli na lažne profile na društvenim mrežama, lažne vijesti i lažne obavijesti, na vrijeđanja i ino.
– Naša djeca to gledaju, slušaju i upijaju, a mi se onda čudimo što preuzimaju te obrasce ponašanja. Samo kvalitetno organizirano obrazovanje može zaliječiti tu bolest društva – poručila je P. Birman.
Osvrnula se na probleme djece, roditelja i nastavnika i naglasila da djeca moraju prije svega biti zdrava, da bi bila uspješna.
– Svakoga dana ulazim u učionicu i pitam se pritom što će se danas dogoditi. Škola je nekoć bila najsigurnije mjesto na svijetu, a danas to nije niti približno. Posao nastavnika je nekad bio najcjenjenije zanimanje, a danas smo mi kao stup društva na društvenom dnu, a profesionalne, ljudske i moralne vrijednosti su izvrnute – ustvrdila je P. Birman.
Ustvrdila je da nikad nije bilo teže biti djetetom no što je to danas, a razloga za to je milijun, kako se izrazila.
– Barem petina učenika se bori s problemima mentalnog zdravlja, a od tog udjela samo ih dvadesetak posto prima prikladnu psihološku pomoć. Pretežito je riječ o anksiozno-depresivnim poremećajima koji mogu biti udruženi sa suicidalnim mislima, samoozljeđivanju, poremećajima prehrane i puno težim dijagnozama – rekla je P. Birman.
Najavila je da će se mladima pružiti besplatno savjetovalište, da prevencija nije polučila željene rezultate i da slijedi uključivanje u psihološki tretman.
– To se ostvaruje kroz sustav javnog zdravstva ili posjetom privatnom psihoterapeutu – u prvom slučaju su velike liste čekanja, a u drugom su skupe seanse, a djetetu s takvom dijagnozom je potreban povećan broj seansi, pa se pitam tko ih može priuštiti. Dogovorili smo suradnju s mladim psiholozima koji će određenih subota u mjesecu, naravno svakog mjeseca, dolaziti ovdje i razgovarati s djecom i mladima te im pružati besplatnu psihološku pomoć, što je od neprocjenjive važnosti – nastavila je P. Birman.
“U meni će imati saveznika”
Upozorila je da su roditelji “prestrašeni, pogubljeni”, da “nose breme krivnje” i da se “vrte u začaranom krugu”.
– U nekoj su vrsti straha i upravo u tome vidim prostora za neki napredak. Vide da je dijete u problemu, ali nisu sigurni odakle krenuti i kako pomoći ili vide da dijete nije dobro, ali ne uspijevaju pravodobno uključiti dijete u tretman – kazala je P. Birman.
Najavila je da će odgojno-obrazovni djelatnici imati stalnu podršku vlasti koju će ta opcija formirati.
– U meni će uvijek imati svog saveznika jer znam da im je iznimno teško. Treba dodatno raditi na prepoznavanju mentalnih poteškoća učenika. S nekolicinom kolega iz svoje škole sam završila osnovnu i naprednu razinu edukativnog programa kroz kojega se razvijaju vještine prepoznavanja poteškoća i pružanja prve psihološke pomoći učenicima. Moje kolege su svakoga dana u razredu s učenicima i na prvoj su liniji prepoznavanja svega što se događa s djecom, pa trebaju znati što učiniti. Grad će se pobrinuti da bude takvih edukacija i da budu besplatne – dodala je P. Birman.
Najavila je i da će se Grad Karlovac potruditi da se povećaju plaće pomoćnika u nastavi koji rade s učenicima s teškoćama.