250 gimnazijskih priča (247): Zbirka učila kabineta za fiziku
Zbirka učila kabineta za fiziku
U kabinetu fizike karlovačke Gimnazije nalazi se 36 predmeta koji su služili za pokuse iz područja optike, mehanike, akustike, termodinamike, elektrostatike i elektrodinamike. Većina predmeta izrađena je krajem 19. stoljeća i u prvoj polovici 20. stoljeća. Učila su izrađivana kao predmeti umjetničkog obrta i mala umjetnička djela za čiju su izvedbu upotrebljavani birani materijali (drvo s politurom, staklo, mjed...). Dio su inventara nabavljenog nakon spajanja Kraljevske velike realke na Rakovcu i Kraljevske gimnazije u Karlovcu u Kraljevsku veliku realnu gimnaziju na Rakovcu 1882. godine. Dopremani su s bogato opremljenim katalozima s uputama za upotrebu. Rijetkost, izvornost i reprezentativnost, uz umjetničku komponentu, čine ovu zbirku izrazito vrijednom. Zbog svog povijesnog značaja, kao i značaja u smislu tehničkog dobra, zbirka učila proglašena je u školskoj godini 2014./2015. kulturnim dobrom Republike Hrvatske.
Izdvojeno
-
Malo iza 13 sati stigla je informacija kako su Hrvati u Zambiji preuzeli djecu i vraćaju se u Hrvatsku
-
Na području Karlovca oštećeno je 235 stambenih objekata, a 565 gospodarskih, te 4 javna, 4 sportska i jedan sakralni objekt, kao i 71 cesta, te 14 klizišta, utonuća i mostova, 8 poslovnih subjekata, te gotovo 5.000 hektara poljoprivrednih površina
-
Kako kažu, 56-godišnjaka se sumnjiči da je s namjerom da usmrti 21-godišnjaka u njegovom smjeru ispalio više hitaca iz vatrenog oružja i pritom ga teško ozlijedio.
-
R.U.R. (Rossumovi univerzalni roboti) naziv je predstave koju su učenici viših razreda osnovnih škola na području Karlovačke i Ličko-senjske županije imali priliku pogledati proteklih mjesec dana u svojim školama. Drama češkog autora Karela Čapeka opisuje nastanak prvih robota i njihovu komunikaciju s ljudima, a adaptacija drame u produkciji Kotar Teatra učenicima je približila robote koji olakšavaju živote ljudi, obavljajući umjesto njih brojne poslove. Cilj izvedbi bio je učenicima približiti smjerove iz podsektora strojarstva kao odabira smjera u srednjim školama.
Reci što misliš!