Pozdrav iz Karlovca: Gdje izgraditi kolodvor?

Pozdrav iz Karlovca: Gdje izgraditi kolodvor?

Punih deset godina se raspravljalo gdje će biti kolodvor u Karlovcu (jer je tada Banija bila zasebna općina). Čak postoji i nacrtan plan. Po njemu bi željeznička pruga skretala kod Ilovca, išla poljem preko Drežnika po prilici do današnjeg veslačkog kluba i tu mostom prešla na desnu obalu Kupe. Trasa bi dalje tekla paralelno s Marmontovom alejom, pa Riječkom – približno do Korza, gdje bi bila željeznička stanica. Taj je plan napušten, a ugarske Južne željeznice oko 1868. počinju graditi nastavak pruge prema Rijeci ravno od Banije mostom preko Kupe, presjecajući Riječku i Senjsku ulicu, pa preko polja – dalje prema Rijeci.

Na kolor razglednici iz 1906. godine nakladnika M. Fogine vidi se karlovački kolodvor s posadom vlaka – vlakovođom, kondukterom i strojovođom lokomotive konstruirane 1873. godine. Druga crno bijela razglednica iz 1906. godine dočarava svu raskoš restauracije željezničkog kolodvora za putnike prvog razreda. Danas se tek stariji Karlovčani sjećaju restauracije na kolodvoru, dok svi već godinama čekaju da se konačno završi stajalište u Novom centru.

Pripremili Nikola Perić i Danko Fajt

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest