Pozdrav iz Karlovca: Kako je tekla gradnja pruge prema Rijeci

Pozdrav iz Karlovca: Kako je tekla gradnja pruge prema Rijeci

Nastavljamo s interesantnom pričicom izgradnje pruge prema Rijeci. Inženjeri su cijelu trasu pruge podijelili u pet sekcija, a ne u dionice. Na taj se način moglo istovremeno raditi skoro cijelom dužinom pruge. U punom jeku radova ovdje je bilo zaposleno čak 23.000 radnika. Mahom je to bilo lokalno stanovništvo željno kakve – takve zarade. A zarada je doista bila bijedna.

Rad na gradnji u Karlovcu je počeo u svibnju 1871. godine, a na nekim drugim dionicama i godinu i pol ranije. Što su radovi više odmicali, pokazalo su se i pogreške u procjenama terena. To polukraško ozemlje skrivalo je niz iznenađenja; tamo gdje se procijenilo da će trebati izvoditi samo zemljane radove, pojavio se kamen i slični problemi.

Fotografije Josepha Lowya iz Beča dovoljno pokazuju o tome kako je pruga građena. Na prvoj fotografiji vidimo izgradnju pruge kroz naselje Rakovac oko 1870. godine. Druga pokazuje detalj s gradnje pruge oko Tounja a treća gradnju mosta nad rječicom Globornicom dug oko 60 i visok 36 metara. To se zbivalo 1871. godine.

Prvi vlak prošao je od Karlovca prema Rijeci 23. listopada 1873. godine. Radovi na pruzi trajali su tri i pol godine. Na otvorenju nije bilo nikakve proslave ni u Karlovcu ni Rijeci. Već te godine bura kod Plasa “pomela” je tri vagona s pruge, pa su naknadno izgrađeni zidovi – burobrani.

Pripremili Nikola Perić i Danko Fajt

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest