Jedan od središnjih događaja “Zvjezdanog ljeta” svakako je trebao biti, a u konačnici ipak i jest 1. Karlovac Open Air Tribute festival, koji je okupio zanimljive i kvalitetne tribute bandove iz tri države. Nažalost, iako je samo par dana prije Šanac bio “pun kao šipak” na predstavi Kerekesh Teatra nove stroge mjere ozbiljno su uzdrmale organizatore, koji su se ipak odlučili ići s festivalom. Bilo je i nerazumnih kritika na njihov račun, kao da su oni smišljali propise, ali u konačnici zadovoljna je bila i publika, a vjerujemo i oni. S nama razgovaraju Luka Šafar i Johnny Grudić…
Kako ste na kraju zadovoljni s 1. Karlovac Open Air Tribute festivalom?
LUKA: S obzirom na sve okolnosti koje su se izdogađale samo nekoliko dana prije festivala na kraju smo i prezadovoljni. Bilo je puno posjetitelja, svirke su bile odlične, ljudi su shvatili da neke nezgodne mjere nisu naša ideja. Na kraju je ipak bilo odlično.
JOHNNY: Pao nam je kamen sa srca!
LUKA: Dodao bih i da se moram zahvaliti gradonačelniku koji je ovog puta isto malo nefer bio na udaru oko ovih mjera, a dao je podršku i nama i svim drugim organizatorima, jer postojali su veliki pritisci s nekih “viših instanci” da se sve zabrani i otkaže.
Kakve su reakcije bendova? U komunikaciji s publikom djelovali su jako zadovoljni karlovačkim festivalom?
JOHNNY: Bendovi koje smo ugostili prezadovoljni su sa svime. Jako im se svidjela kvaliteta cijele produkcije (pozornice, ozvučenja, lighta). Posebno su pohvalili lightmana Dinu Petrinu, čak su i razmijenili kontakte. Ekipa iz Beograda nam je rekla da su oduševljeni ljubaznošću Karlovčana i posebno istaknuli kako smo vrlo dragi i kako ih još nitko nije tako lijepo i srdačno ugostio.
LUKA: Vjerujem da smo odlično ispromovirali i sam grad, jer i cure iz Italije i dečki iz Beograda oduševljeni su ljepotama karlovačkih parkova. Nekoliko puta su nam to napomenuli. Beograđani su se na kraju čak i okupali na Foginovom.
Pandemija je izravno utjecala na ovogodišnji festival, a pretpostavljam da su neke dugoročnije ambicije i još veće? Ima li nekih tribute bendova koje biste posebno željeli ugostiti u Karlovcu?
LUKA: Pandemija je na žalost utjecala na sva događanja u Karlovcu, ne samo na naš festival. Uostalom, utjecala je na društveni život u cijeloj Europi i svijetu. Što se tiče ambicija, za sada nam je želja da festival postane tradicionalan. Prema rekacijama, svi to od nas i očekuju jer su se festival i cijela priča svima jako dopali. Već smo obavili kontakte sa nekim tribute sastavima za dogodine. Otkrit ćemo vam samo da nisu iz Hrvatske, a neki čak niti iz Europe.
Koliko je pandemija utjecala na The Croatian Pink Floyd Show? Jesu li otpali neki planirani nastupi, gostovanja? I ima li nekih poziva u skorije vrijeme?
JOHNNY: Jako je utjecala, kao i na sve one koji se bave takvim ili sličnim projektima. Imali smo zakazanih desetak koncerata po obali, nažalost sve je otkazano. Baš smo sutra, 19.7., trebali nastupiti na velikom City Groove festivalu u Podgorici na ogromnoj pozornici – nešto kao InMusic. Pred desetak dana i to je otkazano.
Možda da se vratimo na sam početak, čija je zapravo to inicijalna ideja? Tko je okupio The Croatian Pink Floyd Show?
LUKA: Johnny! Uvijek je odgovor Johnny, jednako tako i na pitanje čija je ideja festival! A što se tiče The Croatian Pink Floyd Showa, on mi je 2016. godine dao DVD od Pink Floyda – P.U.L.S.E. i rekao – mi ćemo ovo napraviti! Sve ostalo je povijest.
Kad ste se općenito zainteresirali za glazbu, jeste li se kad školovali glazbeno, gdje ste svirali…?
JOHNNY: Krenuo sam potpuno samouk sa glazbom još 1985. godine sa rock bendom “Divlje zvijeri” (smijeh). Nakon toga bilo je još mnogo suradnji sa raznim bendovima, ali uglavnom, isprofilirao sam se kao ton majstor i glazbeni producent i pronašao se u tome.
LUKA: Roditelji su me još prije osnovne škole sa šest godina natjerali u tamburaški orkestar KUD-a Rečica (smijeh). Hvala im! Završio sam osnovnu glazbenu školu na tamburici i harmonici. Ljubav prema bass gitari javila se nešto kasnije, a nju sam naučio svirati samostalno.
Luka ti sviraš svadbe? Jel ti nekad čudno nakon Pink Floyda svirat neke narodnjake i slično?
LUKA: Sviram u bendu koji ne svira previše narodnjaka na svadbama hehe. Svirati sa The Croatian Pink Floyd Show je čast i sasvim je drugačiji osjećaj od svega ostalog što sviram. Na koncerte dolaze ljudi koji su došli čuti upravo tebe, čak plate i kartu haha (dobro, došli su čuti Pink Floyd, ali opet…). Na svim ostalim angažmanima ili si neka predgrupa ili sviraš zbog nekog drugog – mladenaca itd. i samo si zapravo lijepa kulisa. Nakon odsviranog koncerta sa Floydima, osjećaj koji imate poslije, ne mogu uopće opisati. To je nešto zbog čega mi je drago da se bavim glazbom. Ali zasviram i tamburaški bas i nemam problema s narodnjacima. Ima puno lijepih narodnih pjesama za srce i dušu.
Obojica imate i poslove van glazbe, ili vam je ovo izvor sredstava za život?
LUKA: Ja sam magistar informacijskih znanosti i bavim se sistem inženjerstvom u Lana tiskari.
JOHNNY: Meni je sve ipak nekako vezano uz glazbu pa sam ton majstor na Trend radiju, a imam i svoj studio Creostar.
Čime se Creostar sve bavi, što nudite korisnicima?
JOHNNY: Creostar je tvrtka nastala 2010. godine čija je osnovna djelatnost tonsko snimanje i produciranje materijala. U opisu poslova nam je i produciranje i organizacija glazbenih događaja. Imamo vlastiti tonski studio u Karlovcu u kojeg pozivam sve koji žele snimiti materijale da navrate.
Stalno ste uz glazbu pa možda da napomenemo i neke druge projekte koje ste radili?
LUKA: U zadnje vrijeme dosta se bavim režijom i montažom glazbenih spotova. Prošle godine napravio sam dva spota za Marija Zidara (bivšeg gitaristu Prljavog Kazališta) i njegov bend Mario & Trio. Također sam radio spot i za Vladimira Kočiša Zeca u suradnji sa zborom “Ab Ovo”, i jedan glazbeni teaser za Dinu Jelusića. Sviram tu i tamo i s Alenom Nižetićem.
JOHNNY: U zadnjih 15-ak godina radio sam kao ton majstor sa gotovo svim estradnjacima u Hrvatskoj po raznim manifestacijama. Snimao sam, producirao i surađivao također s puno domaćih estradnih zvijezda. Radio sam produkciju za neke austrijske bendove. A, u suradnji s Mariom Klarićem snimamo puno materijala za europsko i američko tržište. Često surađujemo s našim producentom Branimirom Mihaljevićem pa bubanj koji možete čuti na mnoštvu pjesama u eteru dolazi upravo iz studija Creostar!
Razgovarao: Darko Lisac