Zeleni telefon udruge Eko Pan zvoni sve češće. Pritom, gotovo se
polovica poziva, posebice u prvom polugodištu ove godine odnosi
na probleme vezane uz otpad. Konkretno, u 2014. godini na Zeleni
telefon pristiglo je 95 poziva, od čega su 43 bila vezana uz
otpad, a u prvom polugodištu ove godine u 65 poziva čak su 32
bila vezana uz tu problematiku.
No, uz stalne probleme kao što su neprimjereno odlaganje i
zbrinjavanje otpada odnosno ilegalna odlagališta otpada, u ovom
razdoblju povećan je broj upita o mogućnostima odvojenog
odlaganja pojedinih vrsta otpada kao i upita o mogućnostima
povećanja broja kontejnera i kanti za prikupljanje.
Zelenilo i voda podjednako su zastupljeni u broju poziva, s tim
da je 2014. godine nešto više poziva bilo vezano uz zelenilo, dok
je u prvom polugodištu ove godine građane više brinulo stanje
voda. Kada je zelenilo u pitanju najčešće se pozivi odnose na
sječu stabala u gradskim parkovima i urbanim sredinama – u
pravilu je riječ o redovnom održavanju, no zabrinjava da očito ne
postoji komunikacija prema građanima, koji ne znaju zašto se ruši
neko stablo pa dolazi do uznemirenosti i ogorčenja, što bi se
lako moglo izbjeći.
S druge strane, u godinu i pol koliko obuhvaća ovo izvješće,
Karlovčani se niti jednom nisu požalili na probleme vezane uz
kategorije šuma i tla
Isti podaci za Mrežu zelenih telefona, koja obuhvaća udruge iz
Zagreba, Karlovca, Zadra, Pule, Čakovca, Splita, Osijeka,
Varaždina, Opatije i Knina govore da Karlovčane muče vrlo slični
problemi kao i žitelje ostalih hrvatskih sredina. Gotovo svugdje
je otpad problem broj 1, a slijede zelenilo i vode. Iznimka su
Čakovčani kod kojih je najveći broj poziva vezan uz šume te
Varaždinci koji su se u ovom razdoblju najviše žalili na –
promet.
KAportal.hr