Završen ciklus adventskih koncerata “Conventus melici Iosephi” održanih u Nacionalnom svetištu na Dubovcu

“Conventus melici Iosephi”, što u slobodnom prijevodu znači
“Josipovi glazbeni susreti” ciklus adventskih koncerata završen
je u nedjelju 20. prosinca, koji se po prvi puta u povijesti župe
i grada Karlovca održavao u Nacionalnom svetištu svetog Josipa
kroz četiri adventske nedjelje zahvaljujući inicijativi rektora
Nacionalnog svetišta svetog Josipa i gosp. Krešimira Klarića,
orguljaša u Svetištu. Ciklus koncerata organizirali su Nacionalno
svetište svetog Josipa i Grad Karlovac.

Prvu adventsku nedjelju, 29. studenog 2015., na koncertu su
nastupali mladi glazbenici i njihovi mentori, učenici i profesori
Glazbene škole Karlovac. Drugu nedjelju došašća, 6. prosinca,
koncert su uveličale izvrsne orguljašice, Jasmina Belošević i
Elena Roce. Treću nedjelju, 13. prosinca, nastupale su
sopranistica Jelena Mužar Smenderovac, flautistica Helena Nikolić
i orguljaš Krešimir Klarić i okupljenima podarili bogati glazbeni
ugođaj.I konačno, četvrte adventske nedjelje, 20. prosinca 2015.,
nastupio je Biskupijski zbor Sisačke biskupije i time zatvorio
ovogodišnji ciklus adventskih koncerata “Conventus melici
Iosephi”.

Euharistijsko slavlje koje je predvodio mons. Antun Sente na
četvrtu nedjelju došašća animirao je Biskupijski zbor Sisačke
biskupije predvođen Robertom Jakicom, dok je za orguljama bila
Marijana Boček.

Nakon misnog slavlja zbor je upriličio prigodni koncert koji je
ujedno bio i najposjećeniji koncert u ciklusu adventskih
koncerata. Program koncerta bio je raznovrsan i zanimljiv,
predstavio je neka poznata djela, a i neka djela koja pripadaju
glazbeno-crkvenoj ostavštini, ali nimalo manje vrjednijom od opće
poznatih crkvenih djela. Robert Jakica, mag. mus. i đakon u
katedralnoj župi Uzvišenja svetog Križa djelom Johanna Sebastiana
Bacha: “O, Mensch, bewein’ dein Sünde gross” (BWV 622),
preludijem na koral, na orguljama, na samom početku programa
koncerta otkrio je svu Bachovu imaginativnost i kreativnost, ali
i svoju znalačku sposobnost maestralnog orguljiranja te
uživljenost u sakralni ugođaj. Nakon Bacha, Biskupijski je zbor
veličanstveno i uzvišeno svim okupljenima otpjevao, a Marijana
Boček na orguljama pratila skladbu “Psalite”, španjolskog autora
Valentina Miserachsa Graua. Sljedeće djelo na programu izveo je
ponovno na orguljama Robert Jakica, “Nun komm, der Heiden
Heiland” (BWV 659), luteranski koral kojeg je Johann Sebastian
Bach kompozirao u crkvenu koralnu kantatu. Ni ova izvedba nije
nimalo zaostajala za prethodnom Bachovom skladbom na programu.
Smireno i staloženo zvucima orgulja, uzbudljivo i lijepo,
odsvirao je Robert Jakica i dostojno oživio stari, ali nimalo
zastarjeli Bachov stil u Nacionalnom Svetištu svetog Josipa pred
brojnim slušaocima kojima je predstavio bogatstvo baroknog
glazbenog izričaja. “Veni, veni Emanuel” (“Dođi, dođi Emanuele”),
gregorijanski koral koji sabire sve Velike antifone u svojim
prekrasnim stihovima koji žarko zazivaju Gospodina, Emanuela da
dođe i spasi svakog čovjeka otkriva snažnost kršćanske nade koju
je Biskupijski zbor vjerodostojno opjevao uz solisticu Sanju
Sklizović, a Marijana Boček pratila orguljaškom pratnjom.
Glazbenom jednostavnošću, ali ne manjom ljepotom glazbenog
izričaja, svojim vapajima i dozivanjima dolaska Boga živoga, ovo
djelo na programu koncerta probudilo je božićnu čežnju u svima
koji su pozorno osluškivali riječi i glazbu ovog gregorijanskog
korala. Suprotni doživljaj Bachovim djelima za orgulje predstavio
je već iskusni orguljaš Robert Jakica u sljedećem, ali svojem
trećem nastupu na ovom koncertu s djelom Claude-Benignea
Balbastrea, “Cannonade”, u kojem je zanosno i vrlo dojmljivo na
orguljama odsvirao spomenuto djelo, pokazao lakoću i finoću kojom
vlada notnim zapisom, osobito glasnoćom dinamike kojom je ispunio
cijelo Svetište i time zadobio divljenje brojnih okupljenih.
“Slavna Majko Spasitelja”, autora Matije Ivšića posljednje je
djelo kojim je završen ovogodišnji ciklus adventskih koncerata
“Conventus melici Iosephi”. Matija Ivšić posebno je drag sisačkom
zboru jer je potekao upravo iz tih krajeva, sisačkih krajeva. Ta
bliskost s kompozitorom povezana s njegovim porijeklom prepoznata
je u izvedbi Biskupijskog zbora koju su srdačno i zdušno jarkim
glasom Majci Božjoj u čast otpjevali.

KAportal

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest