Sammy 2: Morska avantura – animirani užitak za klince, ali i za odrasle

Sammy 2: Morska avantura – animirani užitak za klince, ali i za
odrasle

U nedjelju 20. siječnja, na program Kina Apolo dolazi kornjača Sammy u filmu “Sammy 2: Morska avantura”, mjesec dana nakon projekcije prvoga filma o Sammyevim dogodovštinama “Sammy na putu oko svijeta”. Sammy 2 temeljen je na izvornoj priči Bena Stassena i Domonica Parisa, scenarij je napisao Domonic Paris, a redatelji su Ben Stassen (ujedno i direktor produkcijske i distributerske kuće nWave Pictures) i Vincent Kesteloot.

Uživajući u čarima atola, nerazdvojni prijatelji Sammy i Ray vode netom izlegnutu mladunčad Rickya i Ellu prema moru. Odjednom na njih nasrne krivolovac, otme ih i pošalje u Dubai, u akvarij u kojem će sudjelovati u spektakularnoj vodenoj predstavi za turiste. Morski konjic Big D, glavna zvijezda predstave, poziva Sammya i Raya da mu se pridruže u planovima za veliki bijeg, no oni smišljaju vlastite planove bijega sa svojim novim prijateljima: Jimbom – ribom čvrgom s buljatim očima, Lulu – brzopoteznim jastogom, te cijelim jatom pingvina. Uto dolaze mali Ricky i Ella odlučni u namjeri da provale u akvarij i spase ih. Nakon niza uzbudljivih pustolovina i spašavanja u zadnji čas, naši junaci kreću prema jugu gdje će se susresti sa Shelly, Sammyevom prvom i jedinom ljubavi.

Redatelj Kesteloot objašnjava: “Kornjačice su same u vrlo neprijateljskom okruženju pa njihovi roditelji definitivno moraju pobjeći iz akvarija što je prije moguće. To nam omogućuje da inteziviramo dramatičnu napetost, kao i da promatramo svijet s vrlo različitih gledišta, te ubrzamo tempo radnje filma. U tome se također krije i razlika između ova dva filma te iznenađenje za gledatelje. U prvom filmu pratimo Sammya dok odrasta, dok je radnja u drugom mnogo intenzivnija. Radi se o utrci s vremenom i pustolovini koju ne doživljava samo jedan lik. Prije svega, film je tu da bi zabavio gledatelje, no tu i tamo smo dodali i određene elemente koji bi trebali navesti gledatelje na razmišljanje. Na primjer, jako mi se sviđa to što se ribe suočavaju s pravom dilemom: da li da nastave uživati u udobnosti zlatnog kaveza ili da se prepuste slobodi pustih oceana?”.

TIJEK ANIMACIJE FILMA

Prema riječima Bena Stassena, osim scenarija, jedini papirnati element u cijelom procesu izrade i produkcije filma je tzv. storyboard, nakon čega slijedi korištenje kompjuterske tehnologije.

“Nastavili smo s izradom grafičkih ilustracija za svaku pojedinu scenu da bismo dobili osjećaj stila u kojem će film biti produciran što se tiče rasvjete i vizualne atmosfere i potom završili proces izrade animatika (animatics) odnosno niza vrlo grubih crteža, vinjeta iz procesa animacije filma. To je vrlo važna faza jer se na temelju animatika određuju tempo filma, kutovi kamere, kadrovi i kretanje likova u prostoru. Radi se o temeljnom dokumentu koji animatori koriste tijekom cijelog procesa animacije filma.”

Za vrijeme izrade animatika, stvaran je i okoliš, tj. morsko okruženje, zgrade i sl., a kada su modeli za scene i animatici bili gotovi, nastupaju animatori koji animiraju kameru na mjestu snimanja i likove ispred objektiva.

Stassen nastavlja: “Nakon animacije scene, ona se sjenča. Na taj način predmeti dobivaju teksturu, boju i reljefnost. Tada na red dolazi tim za rasvjetu. Zadnja faza je obrada i montaža materijala (compositing), tj. povezivanje različitih ‘slojeva’ u jednu scensku cjelinu. Na primjer, ako dvije kornjače čavrljaju pored koraljnog grebena, prvo morate integrirati glavne likove u okolinu, a onda i sporedne likove i efekte (recimo, mjehuriće koji se penju prema površini ili jata planktona). Dio ovog procesa je i prilagođavanje rasvjete ili vidnog polja pod vodom.”

3D ANIMACIJA

Velik dio posla nosi i izrada filma u 3D tehnologiji. No, većina filmova je u biti osmišljena u 2D tehnici (u Kinu Apolo će se film prikazati upravi u 2D tehnologiji) te se onda snimaju sa dvije kamere.

“Na taj se način snimatelji igraju s dubinom vidnog polja, stvarajući dojam kao da efekti doslovce iskaču pred vas, ali ne pružaju pravi doživljaj reljefnosti. Takvim se produkcijama zapravo vara gledatelje koji plaćaju više novca za kartu i nose posebne naočale za doživljaj koji pruža isti film u 2D verziji. Iako osobno smatram da 2D kinematografija gledatelje vodi u emocionalni i intelektualni svijet, gledanje filma u 3D verziji vam daje osjećaj kao da ste fizički preneseni u svijet filma. Da biste postigli takav dojam, morate razmišljati o režiji kao o nečem što više nalikuje scenskoj nego kinematografskoj aktivnosti” kaže Stassen. KREATIVNI TIM

Na izradi samoga filma radilo se gotovo dvije godine, a u timu je bilo stotinjak ljudi. To je dobar broj ljudi iako poprilično skroman u usporedbi s ekvivalentnom američkom produkcijom koja obično uključuje angažman oko 300 do 600 tehničara. Samim time, cijeli tim mora biti još fleksibilniji i sposobniji za izvršavanje različitih zadataka – naime, što je veći tim, zadaci su fragmentiraniji te se svaki animator fokusira samo na jedan dio lika. To nije bio slučaj sa Sammyem 2, u kojemu je samo jedan ili su eventualno dva čovjeka bila zadužena za cijele scene. Stessen kaže: “To ih, doduše, još i više motivira jer onda imaju osjećaj da zaista sudjeluju u stvaranju filma. No, budući da su svi vrlo mladi – između 20 i 30 godina starosti – naš najveći izazov je bio zadržati ih jer ih svi žele pridobiti!”

EKOLOŠKA NOTA FILMA I ODNOS PREMA ŽIVOTINJAMA

Kao i prvi nastavak u kojemu je središnja tema bio utjecaj ljudske rase na ekosustav u smislu eksploatacije šuma, zagađenja, rasta populacije, itd., u ovom nastavku autori su nastojali podići razinu svijesti mladih ljudi o hranidbenom lancu (ribe jedu jedna drugu). Kesteloot kaže “Koristimo akvarij kao mjesto gdje se susreće cijeli niz različitih načina ponašanja u odnosima između ljudi i životinja. Neke životinje ne podnose biti zatočene. Druge smeta neprestana prisutnost ljudi, neki ne žele sudjelovati u predstavi. Drugi, pak, uživaju u načinu na koji veterinari vode brigu o njima dok su u akvariju, dok se neki – poput našeg zloćkastog morskog konjica – čak nastoje i okoristiti ovim umjetnim ekosustavom nastojeći promijeniti hijerarhiju između bića. I ljudi se prema životinjama također ponašaju na različite načine. S jedne se strane veterinari brinu za životinje i njihovo blagostanje, dok su s druge strane tu krivolovci koji prkose zakonu i love životinje. Na kraju filma, kad su sva bića u akvariju u opasnosti, uviđamo da se ljudski likovi razlikuju po razini angažmana i borbenosti: neki nikada ne prestaju gledati na životinje kao na zanimljive stvari za pogledati pa je njima lako i manipulirati, dok će veterinari učiniti apsolutno sve da ih zaštite.”

KAportal.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest