Dr. sc. Davor Bajs: Tek kad se nađu odgovorni za poslovanje Toplane d.o.o, može se graditi povjerenje

Dr. sc. Davor Bajs: Tek kad se nađu odgovorni za poslovanje Toplane
d.o.o, može se graditi povjerenje

O aktualnim problemima vezanim za Gradsku toplanu te svim okolnostima koje su dovele do toga da su računi za grijanje Karlovčanima teški udarac na standard, oglasio se dr. sc. Davor Bajs, energetičar istraživač u Energetskom institutu Hrvoje Požar. Zbog velikog interesa javnosti za ovu temu, te stručnih referenci čitatelja koji je poslao otvoreno pismo, prenosimo ga u cijelosti…

“Potaknut nedavnim izjavama direktora Gradske toplane d.o.o., predsjednika Regionalne organizacije zaštite potrošača te ostalih pojedinaca uključenih u problem karlovačke toplane, kao i nekim aktualnim događanjima poput odluke Gradskog vijeća o dokapitalizaciji Gradske toplane d.o.o. s dva milijuna kuna, dozvolite da Vam iznesem svoje mišljenje o aktualnim problemima u djelatnosti centralnog toplinarstva u Karlovcu. Smatram ovaj problem izuzetno bitnim po dugoročni standard građana grada Karlovca, kako onih priključenih na centralni toplinski sustav (CTS), tako i onih koji ne koriste niti su koristili usluge toplana u Karlovcu (za sad formalno dvije toplane, a budućnost ih donosi tko zna još koliko ukoliko će se akumulirani problemi rješavati pravnim manipulacijama od strane gradonačelnika i većinskih stranaka u Gradskom vijeću).

Svi trenutni i budući problemi proizašli iz poslovanja toplana u Karlovcu, te posljedice istih poput enormno visokih iznosa računa kojima zasigurno nije zadovoljan nitko od 8.000 korisnika CTS, kao i nedavno pokrenute ovrhe od strane Gradske toplane, rezultat su kriminalnog, neodgovornog, netransparentnog, nepotističkog i diletantskog načina na koji vlasnik toplane u Karlovcu upravlja tim poduzećem.

Do današnjeg dana nitko iz vladajućih političkih garnitura, kao ni bivši i sadašnji direktori toplana, te jedini član skupštine gradonačelnik Jelić i bivši nadzorni odbor nisu objasnili tko je odgovoran za dug od 70 milijuna kuna Toplane d.o.o., a kamoli pokrenuli odgovarajuće pravne postupke kako bi se sankcionirali krivci za to. Ti ljudi se ponašaju kao da je u pitanju dug od 5 lipa, te im nije ni na kraj pameti razjasniti takav očito katastrofalan način upravljanja toplanom. Štoviše, kada je toplana dospjela pod ovrhu situaciju rješavaju na nezakonit način osnivanjem formalno novog pravnog subjekta, što je čin za koji se nadam da će pravne institucije ove države konačno reći svoje. Štoviše, ti ljudi tvrde da je čitava stvar oko osnivanja nove toplane legalna, pri tom se čak pozivajući na Zakon o energiji koji govori da je jedinica lokalne samouprave odgovorna za sigurnu i pouzdanu opskrbu grada toplinskom energijom. Ako su odgovorni, zašto je u travnju prošle godine naprasno prekinuta ogrjevna sezona, gdje je tada bila njihova odgovornost?

Određeni broj ljudi je nakon najblaže rečeno neodgovornog djelovanja aktualne političke vlasti prošle godine odlučio svoj život preuzeti u svoje ruke, odvajajući se iz CTS ili legalno zahtijevajući rješenje problema toplinarstva u Karlovcu kroz različite oblike izražavanja nezadovoljstva, bilo potpisivanjem peticije, bilo protestom, bilo neplaćanjem računa. Time su se ti ljudi svjesno ili nesvjesno zauzeli za sve nas, kukavice (među kojima sam i ja) koji plaćamo račune toplani znajući da je uz ovakav način vođenja tog poduzeća od strane gradskih vlasti situacija neodrživa, te u budućnosti prijeti potpunim energetskim kolapsom grada Karlovca (ne samo toplinskim već i elektroenergetskim). Mogu oni dokapitalizirat i dokapitalizirat s koliko god novaca hoće, i to naših novaca koji im uplaćujemo u proračun, no istodobno mogu uništiti još i više novaca kroz neodgovorno upravljanje CTS-om u Karlovcu.

Tvrdim da toplana u Karlovcu nema realnu alternativu, ona je preozbiljna stvar da bi se tako poigravali s njom, stoga tražim da se gradska vlast izjasni o odgovornosti za stvaranje duga stare toplane, te izjasni o postojećem poslovanju nove toplane (bilanca prihoda i rashoda), čime će možda stvoriti nove i nužne temelje gradnji povjerenja između toplane i njenih korisnika”.

Dr. sc. Davor Bajs

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest