Pisma gradonačelnika županu, zahtjevi i molbe za promjenu trase
buduće riječke pruge kroz Karlovac i županiju teško da išta više
mogu promijeniti jer je – prekasno. Stižu četiri i pol godine
nakon što je trasu Županijska skupština ucrtala u svoj Prostorni
plan, a željeznica ga takvog uvažila pri izradi dokumentacije za
nizinsku prugu i u cijelom projektu (pre)daleko odmakla.
– Izmjene trase kroz Karlovac i dalje, koje bi trebalo učiniti,
za posljedice bi imale raskid ugovora s projektantom, plaćanje
penala, povrat novca iz IPA fondova, te odgodu svih radova do
nove mogućnosti apliciranja prema EU fondovima… Sve skupa, oko
pet godina, pa onda ispočetka, neslužbeno doznaje KAportal od
dobro upućenog izvora. Zaključak je da se radi o “naknadnoj
pameti” i da, nažalost, povratka nema.
Na tu mogućnost izmjene trase teško da bi država mogla pristati,
to više jer izmjenu Prostornog plana Karlovačke županije, odnosno
željezničke trase u njemu, lokalna vlast od 2008. nije ni
spomenula. Bili su protiv ovakvog Plana oporbeni vijećnici u
Županijskoj skupštini, predvođeni SDP-om, nezavisni karlovački
stručnjaci, dio javnosti…. ali ne i županijski čelnici. Barem
ne javno. Sada je karlovački župan Ivan Vučić, predsjednik iste
Županijske skupštine koja je Plan usvojila, spreman na promjene
jer, kako kaže “prostorni plan nije Sveto pismo”.
– Kasno je za pregovaranje. To je trebalo činiti od 2008., ali
šutjelo se, htjelo dodvoriti tadašnjem ministru. A sada se svi
čude? Čemu?, pita se naš izvor.
Tko zna, možda se i ne bi čudili da lokalni izbori nisu pred
vratima?
KAportal.hr