Čitalačke navike Karlovčana nekad i sad – sve se mijenja osim vjernosti Večernjaku i SN, a i to sve manje

Teško je reći što danas najviše čitaju Karlovčani. Posjeta online
izdanja je lako provjerljiva preko Google Analyticsa i sličnih
servisa, no geografski determinirati otkud je došlo 250 tisuća
posjeta mjesečno, odnosno 65 tisuća “unique” posjetitelja
KAportala mjesečno je nemoguće, iako je za očekivati da su
većinom iz Karlovca i okolice. S druge pak strane, kako vrijeme
odmiče, a tiraže tiskanih medija padaju broj prodanih komada se
ili skriva kao poslovna tajna ili kad se izlazi s brojkama
pribjegava se raznim spinovima, iznose se sve moguće brojke – od
naklade bez remitende do procjene do koliko ruku novine dolaze –
osim “gole” prodaje na kioscima. I bez točnih statistika zna se
da se na karlovačkim kioscima kroz zadnja tri desetljeća
promijenilo sve osim vjernosti Karlovčana Večernjaku i Sportskim
novostima.

Zanimljivo, unatoč dugotrajnom trendu pada naklade i prodaje, i
sve većem broju novinara koji su se našli na cesti bez posla,
raznih novina, časopisa i magazina nikad nije bilo više na
kioscima. Mnogo više od “nepreglednog šarenog mnoštva” izdanja iz
teksta od prije 30-ak godina. Gledajući tako, reklo bi se da
uvijek ima nekog tko je spreman izgubiti novac u nemilosrdnom
medijskom poslu.

Kako bismo ilustrirali ovaj tekst, ponovo smo se poslužili
fotografijom preuzetom sa sjajne stranice KAfotka.net.

Najčitaniji Večernjak, Karlovački tjednik,
16.2.1984.

I na karlovačkim kioscima nalazi se nepregledno šareno mnoštvo
raznih dnevnih i tjednih novina, roto-romana i drugih izdanja.
Što od toga Karlovčani najviše vole čitati? Odgovor na to pitanje
zna Danijel Štromer, šef “Vjesnikove” poslovnice u Karlovcu. Ta
poslovnica, naime, snabdijeva sve kioske na području Karlovca
kako svoje tako i “Borbine” te kioske “Duhana” i pojedine
prodavaonice PPK, na primjer, na Orlovcu, Ilovcu, u Novakima,
novom naselju Grabrik i na Drežniku. Također opskrbljuje i
vojno-ugostiteljske ustanove.

Dobiveni podaci odnose se na mjesec prosinac prošle godine. Od
dnevnih, informativnih i političkih listova najviše se prodaje
“Večernji list” (260 000 primjeraka mjesečno) i “Vjesnik” (50 000
primjeraka mjesečno). Tiraž ta dva dnevnika je u porastu. U
daleko manjem broju primjeraka prodaju se “Večernje novosti”
(1800 primjeraka), i “Borba” koja se proda u svega 1000
primjeraka mjesečno. Velika je tiraža i dnevnog sportskog lista
“Sportske novosti” (63 000 primjeraka mjesečno) dok je tiraža
dnevnika “Sport” daleko manja, proda ga se u 2000 primjeraka
mjesečno.

Od tjednih časopisa najčitaniji su obiteljski tjednici. “Arena”
se proda u 22 000 primjeraka mjesečno, “Studio” u 19 000, i
Vikend u 18 000 primjeraka. Daleko je manja tiraža “Svijeta”
(7000), “Nade” (5500), Starta (4600), SN Revije (3500), “Danasa”
(2700) i “Osmice” 2600 primjeraka mjesečno. Mjesečnici se prodaju
u još manjem tiražu. “SAM” u 1200 primjeraka i svega 240
primjeraka “Izbora”. Popularni su i razni romani. Mjesečno se
proda 3.200 primjeraka “Lasa”, “Života” 2.700 primjeraka, “Super
stripa” 1800 i “Toma i Jerrya” 1700 primjeraka. Što se tiče
kvalitetne edicije kriminalističkih romana “Trag”, Karlovčani je
izgleda nisu prihvatili, jer se tih romana proda svega 150
primjeraka mjesečno.

Pripremio Tihomir Ivka

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest