Novo priznanje: Kaplastu nagrada Cropak za najbolju tehničku izvedbu nosiljke – “gajbe” za pivo

Vodeći regionalni proizvođač nosiljki za pića Kaplast dobio je
nagradu Cropak za najbolju tehničku izvedbu za novu nosiljku za
pivo koju je izradio i dizajnirao u suradnji s belgijskim
partnerom DW Plasticsom, dok je naručitelj nosiljke, Pivovarna
Laško Group za svoje brendove Laško i Union na istom Fest a
Cropak festivalu ambalaže održanom u Donjem Kraljevcu osvojila
nagradu Regpak za najbolje ambalažno rješenje na regionalnom
tržištu zemalja nastalih raspadom bivše Jugoslavije.

Nova nosiljka u skladu je s europskim trendovima i radi lakšeg
rukovanja ima kapacitet deset boca od pola litre piva, a radi
lakšeg i ergonomski prilagođenog nošenja, u sredini ima ručku na
nošenje. Za one koji su navikli “gajbe” piva nositi
tradicionalno, za rub sa strane, nove nosiljke na tim mjestima
imaju i poseban gumirani “soft-touch” dio koji ih čini ruci
ugodnima.

Vodilo se računa i o hlađenju piva i o usklađenju dimenzija nove
nosiljke sa standardima hladionika, pa se polegnuta nosiljka bez
problema stavlja na hlađenje u hladionike standardnih dimenzija,
a izvedba pregrada u nosiljci sprječava da boce iskliznu u tom
položaju iz nosiljke. Dno nosiljke izvedeno je tako da se one pri
slaganju na palete križano vežu, zbog čega su i znatno stabilnije
na paletama u transportu.

Nova nosiljka, kaže većinski vlasnik Kaplasta Želimir Feitl,
objedinjava najmodernije tehnologije u proizvodnji polimera.

– Logotip i čitavo grafičko rješenje ne izvodi se tiskanjem na
nosiljku, već je izvedeno u tzv. in-mould-labelling (IML)
tehnologiji kojim logotip tijekom postupka izrade nosiljke
polimerizacijom postaje njen integralni dio i time stječe
trajnost i otpornost na habanje. U proizvodnji nosiljke
kombinirali smo tri materijala: sama nosiljka napravljena je od
polietilena visoke gustoće, središnja ručka je od polipropilena,
a “soft-touch” je od gumiranog materijala, kaže Feitl.

Feitl kao dodatnu vrijednost ovog posla Feitl naglašava i njegovu
ekološku komponentu: nove nosiljke izrađujemo s 50-postotnim
udjelom recikliranog polietilena od dosadašnjih nosiljki koje se
povlače s tržišta i zbrinjavanju tako da postaju vrijedna
sirovina umjesto da završe kao otpad.

Nakon podužeg čekanja, krize i preslagivanja odnosa unutar Laško
grupacije, te u tajnosti vršenih priprema i početne proizvodnje,
napokon je početkom lipnja krenula i realizacija ovog projekta
novih nosiljki. Do kraja ove godine prema ugovoru Kaplast treba
isporučiti po 300 tisuća nosiljki s logotipom Laško i Union, a
ukupna vrijednost tog ugovorenog posla je preko tri milijuna
eura.

S obzirom da je ovo prva nosiljka novog dizajna i standarda na
regionalnom tržištu, na pitanje slijedi li odgovor hrvatskih
pivovara u tom smislu, Feitl je kazao da se već nešto radi na tom
planu, ali da zbog obveza čuvanja tajnosti podataka, za sada ne
smije o tome iznositi bilo kakve detalje.

Ovogodišnji Cropak Kaplastu je četvrta titula u desetogodišnjoj
povijesti održavanja festivala Fest a Cropak, u čemu je uz
uvođenje IML tehnologije za reciklažnu nosiljku za pivo Osječke
pivovare i ambalažu za Ledo sladoled, najatraktivnije bilo
lansiranje jedinstvenih na našem tržištu sklopivih nosiljki za
mineralnu vodu “Jamnica”.

KAportal.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest