Uvođenje fiskalnih blagajni revoltirala je trgovce na štandovima
koji već treći dan štrajkaju, no nezadovoljni su i brojni
potrošači koji se žale da im trgovci ne žele primiti neispravan
proizvod nazad, ili ako su ispunjeni uvjeti vratiti novac i to
zbog – fiskalizacije.
Regionalna udruga zaštite potrošača je, naime, dobila više upita
potrošača pa su od Odjela za zaštitu potrošača u resornom
ministarstvu zatražili tumačenje.
– Novim izmjenama i dopunama Zakona o zaštiti potrošača nije ni
na koji način ograničeno pravo potrošača u slučaju materijalnih
nedostataka, pojasnila je voditeljica Odjela Đema Bartulović.
Navodi kako u slučaju materijalnog nedostatka na proizvodu na
odnose potrošača i trgovca i dalje se primjenjuju odredbe Zakona
o obveznim odnosima o odgovornosti za materijalne nedostatke
stvari te je u skladu s tim odredbama trgovac dužan prema izboru
potrošača ukloniti nedostatak na proizvodu, predati drugi
proizvod bez nedostatka, sniziti cijenu ili vratiti plaćeni iznos
za proizvod, te ispuniti i druge obveze propisane tim odredbama.
– Što se tiče samog postupka fiskalizacije, nema nikakve zapreke
da se račun za vraćeni proizvod stornira. Sve se obveze propisane
za izdavanje računa odgovarajući primjenjuju i kod izdavanja
računa za storniranje računa (sadržaj, broj), to konkretno znači
da je potrebno fiskalizirati 2 dokumenta: prvi račun i račun za
storniranje računa, kazala je Bartulović.
Stoga, ako imate problema s trgovcem koji vam ne želi uzeti
oštećenu robu koju vam je prije prodao, treba znati da on može
bez zapreke stronirati fiskalni račun i odraditi sve svoje obveze
prema Zakonu.
KAportal.hr