Obavljen je stručno – pedagoški nadzor u dječjem vrtiću Park u kojem je proteklih dana javnost uzburkala vijest da su dvojica četvergodišnjaka bili zatvoreni na tavanu vrtićke zgrade. Po nalazu Tijane Vidović, više savjetnice za predškolski odgoj, “može se pretpostaviti da je odgojiteljica u postavljanju granica prilikom neprihvatljivog ponašanja dječaka koristila pedagoški neprihvatljiv postupak”.
Nadalje, u nalazu stoji da nije moguće utvrditi jesu li djeca bila zatvorena, ali će odgojiteljica ipak morati “obaviti stručno usavršavanje iz razvojne psihologije i to na području postavljanja granica kod neprihvatljivog ponašanja djece predškolske dobi i području planiranja i programiranja odgojno obrazovnog rada”.
Naime, odgojiteljica je, stoji u nalazu više savjetnice, kazala da je dvojicu dječaka “odvela nekoliko koraka prema stepeništu, da im posebno ukaže na neprihvatljivost ponašanja”, što je potvrdila i osobna asistentica jednog djeteta s poteškoćama u razvoju.
Otac djeteta dao je pisanu izjavu, a po pričanju djeteta da ih je odgojiteljica uzela za ruke i odvela na tavan, dok je majka drugog djeteta potvrdila da je “odgojiteljica djecu odvela do tavanskih vrata i otvorila ih”.
– Takav postupak nije primjeren, piše u zaključku Izvješća, jer u petoj godini života u kojoj se nalaze dječaci, raste strah od mraka i samoće. To nikako ne treba pojačavati, već djeci dati zaštitu. Drugo, u istoj dobi djeteta, ljutnja se manifestira ružnim riječima, dijete čini ono što je zabranjeno, te može nanijeti povrede sebi ili drugima i načiniti materijalnu štetu. Zato odgojitelj kao stručna osoba treba poznavati razvojnu psihologiju djeteta i znati kako reagirati na djetetove emocije. Nadalje, pružanje strukture i vođenja djeteta daju mu osjećaj sigurnosti i predvidivosti, a strukturu čine granice prihvatljivog i neprihvatljivog ponašanja, izražavanje očekivanja ili objašnjavanje zahtjeva, piše viša savjetnica Vidović u svom nalazu.
Kako dodaje, odgojitelj pomaže djetetu razumjeti što jest, a što nije prihvatljivo, te postavlja razumne i primjerene granice i očekivanja. Pri tome treba naglasiti da je odgojitelj djetetu uzor prikladnog ponašanja i izražavanja emocija, te odnošenja prema drugim osobama. Odgojitelj kao stručna osoba treba dijete usmjeravati na pozitivan način, uz postavljanje jasnih granica, pružanje smislenih objašnjenja, bez tjelesnog ili psihičkog pritiska.
Zbog svega toga odgojiteljici je naloženo stručno usavršavanje i za nošenje s profesionalnim stresom i komunikacije s djecom i roditeljima, kao i obveza da ispunjava dnevnik rada, posebno u dijelu koji se odnosi na “iskorišteni situacijski poticaji i zapažanja o aktivnostima i ponašanju djece u odnosu na postavljene zadaće”.
U istom izvješću ravnateljici Dječjeg vrtića Karlovac Marini Gojak nalaže se “postupanje sukladno njenim ovlastima u sankcioniranju odgojiteljice”, što otvara mogućnost da ipak neće sve ostati na izobrazbi, već da je moguće i teže sankcioniranje. Podsjetimo, prekjučer je na sjednici Gradskog vijeća Gojak je rekla da ne želi o tom slučaju reći ništa prije nalaza pedagoškog nadzora, a koji je stigao jučer.
KAportal.hr