Inspekcija utvrdila: Cijeli razred stolara “izgubljen” jer se neki ispisali, drugi nisu učili, a treći izbjegavali praksu

Nakon što smo pisali o padu gotovo svih učenika u razredu
Šumarsko – drvodjelske škole zatražili smo i tumačenje
Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta da nam pojasni što je
utvrdio inspekcijski nalaz u ovoj školi.

Kako su nam odgovorili na upit, u prošloj školskoj godini u
razred stolara upisalo se 22 učenika. No, broj ovih “prvašića” se
drastično smanjivao, a koliko ih je dočekalo kraj školske godine
iz odgovora Ureda za odnose s javnošću, koji smo dobili nakon
provedenog inspekcijskog nadzora, i nije posve jasno bez
kalkulatora ili rješavanja poprilično zakučastog matematičkog
zadatka.

– Školske godine 2012./2013. u 1. razred za zanimanje stolar
upisalo se ukupno 22 učenika. Tijekom nastavne godine iz razreda
se ispisalo 13 učenika (od toga 12 učenika radi promjene
programa). Krajem nastavne godine šest učenika upućeno je na
polaganje popravnoga ispita. Dva učenika položila su popravni
ispit u ljetnome roku. Na drugi popravni rok prijavio se samo
jedan učenik koji nije ispravio negativnu ocjenu, a ostala tri
učenika nisu pristupila ispitu. Razred je uspješno završilo troje
učenika, dok su dva učenika ponovno upisana u prvi razred. Na
kraju školske godine ispisalo se još četvero učenika od kojih je
jedan imao negativnu ocjenu iz praktične nastave. Jedan je, pak,
učenik uz negativnu ocjenu iz praktične nastave imao i negativnu
ocjenu iz povijesti, stoji u odgovoru.

Pojašnjavaju da su učenici usmjerenja za zanimanje stolar, prema
nastavnom planu i programu, dužni obaviti praktičnu nastavu u
školskoj radionici od 325 sati te kod poslodavca s kojim su
sklopili ugovor o naukovanju još 540 sati. Dvojici učenika koji
su se naknadno upisali u Šumarsko – drvodjelsku, škola je
omogućila da izvrše obvezu pohađanja praktične nastave u
primjerenom vremenu.

– Naime, raspored obavljanja praktične nastave u školskoj
radionici omogućavao je da učenici redovitim dolaženjem ostvare
propisani broj od 325 sati, što bi se u slučaju navedenih učenika
moglo izvršiti do mjeseca svibnja, odnosno, lipnja. Izvršavanjem
te obveze učenici su mogli započeti i s obavljanjem praktične
nastave kod poslodavca, te do kraja školske godine stvoriti
preduvjete za prelazak u drugi razred. Budući da učenici nisu
redovito pohađali praktičnu nastavu, nisu izvršili ni obvezu
propisanu nastavnim planom i programom, pa im je zaključena
negativna ocjena iz praktične nastave. Dvojica učenika koji su
prvi razred upisali drugi puta izgubila su pravo na redovito
školovanje, navode u Uredu za odnose s javnošću.

Ispada tako da je “izgubljen” skoro cijeli jedan razred stolara –
kojima je razrednik bio tada smijenjeni ravnatelj Robert Erdeljac
– neki zbog ispisivanja, neki zbog neučenja, a neki i zbog
neobavljanja prakse. Sve u svemu, neki razred sada ponavljaju, a
neki u srednju školu, koja bi po najavama, u našoj zemlji znanja
trebala postati obavezna, više i ne mogu ići.

KAportal.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest