Odgovarajući na izravno pitanje o sve češćim glasinama o
preseljenju sjedišta u Zagreb, predsjednik Uprave Karlovačke
pivovare Alexander Gerschbacher je izričito kazao da će sjedište
tvrtke i dalje biti i ostati u Karlovcu. Priče o otpuštanjima
nije niti potvrdio niti demantirao – pivarsko tržište proživljava
krizu pa u ovom trenutku nije moguće reći hoće li zaista
nedefinirani broj od trenutačno 359 zaposlenih ostati bez posla.
U predstavljanju četvrtog Izvješća o održivosti, napomenuvši da
tijekom 2012. godine nije došlo do rasta pivarskog tržišta u
Hrvatskoj, Gerschbacher je naglasio tri strateška imperativa na
kojima počivaju obveze i programi Karlovačke pivovare za
predstojeće razdoblje, a to su: stalno poboljšanje utjecaja
pivovarinih marki i poslovanja na okoliš, osnaživanje ljudi i
zajednica u kojima pivovara posluje, te ulogu piva u društvu
pojačati u pozitivnom kontekstu. Inspiriranost potrošačima u
uredotočenost na marku u skladu s njihovim ukusom, rast marke
Heineken i iskorištavanje prednosti njene globalne razine, kao i
iskorištavanje prilika na tržištima u razvoju prioriteti su
Karlovačke pivovare kao članice grupacije Heineken, a raznim
direktnim i indirektnim investicijama i poslovnim odlukama
Heineken već tri godine podiže stupanj balansa poslovanja i
održivosti Karlovačke pivovare.
Na razini lokalne samouprave, istaknut je nastavak financiranja
raznih aktivnosti odabranih putem pivovarinih natječaja, kao i
njeno sponzorstvo glavnih lokalnih manifestacija kao što su
Ivanjski krijes, Riječno kino i Dani piva, a na državnoj razini
jedinstven je projekt edukacije budućih vozača u smislu
odgovornog konzumiranja piva, ostvaren suradnjom s udrugom
Hrvatske autoškole i pod pokroviteljstvom MUP-a.
Jačanje održivosti najmjerljivije je u pokazateljima koje je
iznio direktor Sektora lanca opskrbe Zvonimir Nemet, a koji se
tiču daljnje racionalizacije u potrošnji energije i vode, te
smanjenju emisija ugljičnog dioksida. Stalnim poboljšanjima u
ulaganjima u tehnologiju, tijekom 2012. godine ukupna potrošnja
ukupne energije u proizvodnji piva po hektolitru smanjena je za
2,6 posto. U tome je specifična potrošnja toplinske energije
smanjena za pet posto, dok je je zahvaljujući povećanoj
efikasnosti i uštedama, specifična potrošnja električne energije
ostala na nominalnoj razini iz 2011. godine, iako se njome
koristi više trošila, uključujući cjelogodišnji rad suvremenog
pročistača otpadnih voda. Za razliku od specifične direktne i
indirektne emisije ugljičnog dioksida, koja je pala za dva posto,
potrošnja vode neznatno je tijekom 2012. godine porasla s 4,7
hektolitara iz 2011. godine na 4,8 hektolitara vode po jednom
hektolitru proizvedenog piva 2012. godine, Razlozi tome su,
objasnio je Nemet, kvar na dijelu instalacija, te rad stare
linije punionice do njene zamjene novom linijom, koja troši 15-20
posto manje vode i čiji bi se smanjeni utrošak vode trebao
znajačajnije iskazati u sljedećem Izvješću o poslovanju tijekom
2013. godine. Uz energetsku efikasnost, poštovanje strogih normi
zaštite na radu, postignut je kontinuitet od 406 dana bez ozljede
na radu u Karlovačkoj pivovari.
Govoreći o najavljenoj promjeni imena, to jest o zamjeni
tradicionalnog imena Karlovačke pivovare u Heineken Hrvatska,
Gerschbacher je kazao da će to te promjene doći nakon što se
izvrše nužna usklađenja zakonskih odredbi s onima na snazi u
Europskoj uniji, a koja se tiču prijenosa poslovnog entiteta u
takvim slučajevima. U vezi poslovanja unutar grupacije,
Gerschbacher je dodao da je u Krakowu osnovan Heinekenov Centar
za globalni zajednički poslovni servis, sa zadatkom provedbe
visoke standardizacije postupaka i poslovanja svih subjekata u
grupaciji Heineken, pa je to i prilika za određene kadrove iz
Karlovačke pivovare da se okušaju u poslovnim izazovima radeći u
nekoj od pivovara unutar Heinekenove grupacije diljem svijeta.
KAportal.hr