Grad Karlovac više nema novca za financiranje Hrvatskog radio Karlovca i Karlovačkog tjednika. Dosadašnja izdvajanja za te medije su neodrživa u narednom razdoblju. Ovo je, naime, kratak ali prilično znakovit odgovor na pitanje kakav je najnoviji stav karlovačke gradske uprave prema dvije medijske kuće u njezinom vlasništvu, HRK-a i Tjednika.
Na naš upit kakva je sudbina ovih dviju gradskih tvrtki, je li se razmišlja o spajanju kao što se proteklih tjedana može čuti u kuloarima, te na koji se način to namjerava napraviti i u kojim rokovima, glasnogovornica Grada Ana Župančić odgovorila je tek da “odluka nije donesena i da su sve opcije otvorene”. Isti takav odgovor iz gradske smo uprave dobili i u kolovozu, uz dopunu da će se učiniti ono što “najbolje odgovara građanima, odnosno poreznim obveznicima”.
Očito gradonačelnik Damir Jelić i njegova administracija još nemaju definiran stav na koji će način provesti neophodno vlasničko restrukturiranje i dokapitalizaciju za dvije gradske tvrtke koje se, pokazalo se, nažalost ne mogu financirati same, bez pomoći iz gradskog proračuna.
Podsjetimo, HRK je prošlu godinu završio s dobiti od 261.895 kuna, ali od Grada tada dobio 1,2 milijuna kuna. Karlovački tjednik poslovnu je 2012. zaključio s dobiti od svega 36.699 kuna. Dobit je samo fiktivna, s obzirom da je Grad za njegovo funkcioniranje lani izdvojio 1,3 milijuna kuna, koliko mu je namijenjeno i u proračunu za 2013. HRK je u ovoj godini “povukao” nešto manje proračunskih sredstava, “svega” 910 tisuća kuna.
Ako se Grad i odluči na potez integracije dviju tvrtki, mogao bi se suočiti s nizom novih problema, od toga na koji način sačuvati koncesiju HRK-a koja je vezana za Hrvatski radio Karlovac kao pravnu osobu, te kadrovskim preslagivanjem unutar novog kolektiva. Onaj najveći problem je na koji način osposobiti medije da funkcioniraju samostalno, bez proračunskih dotacija, te ako se ide na prodaju, tko će ih uopće takve kupiti. Neslužbeno saznajemo da je jedna od opcija podjela suvlasničkih udjela samim radnicima, koji bi onda na tržištu sami morali dokazivati svoju vrijednost.
KAportal.hr