Reagirali proizvođači razdjelnika – tvrde da je laž da nisu isplativi

Reagirali proizvođači razdjelnika – tvrde da je laž da nisu
isplativi

Unatoč tome što dolazi ljeto, problemi s grijanjem ne prestaju biti tema karlovačkih medija. Je li ugradnja razdjelnika topline isplativa ili ne, jedna je od nedoumica korisnika karlovačke Toplane, posrnule gradske tvrtke koja više nije u mogućnosti normalno funkcionirati dok su se u raspravu uključili osim korisnika, predstavnika udruga stanara i potrošača konačno uključili i proizvođači opreme.

Naime, na tekst objavljen na KAportalu, “ROZP: Grijanje će poskupjeti 30 posto, ne ugrađujte razdjelnike” u kojem smo prenijeli očitovanje Regionalne organizacije zaštite potrošača u vezi ugradnje razdjelnika topline, reagirali su iz tvrtke Brunata koja se, u dopisu kojeg smo dobili, nazvala vodećim svjetskim proizvođačem razdjelnika.

Kako navode, netočan je navod da se ugradnjom razdjelnicima topline može uštedjeli toplinska energija oko 10 posto (izuzetno više), a da se nikada ne može zatvaranjem radijatora dovesti račun potrošača na nulu, dok štetnim po svoje poslovanje smatraju savjet ROZP-a potrošačima da ne ugrađuju razdjelnike.

– Brunata je u razdoblju od studenog 2011. do svibnja 2012. na području Grada Karlovca ugradila razdjelnike topline u osam stambenih zgrada. Stoga smo, osim podataka iz ostalih gradova RH, u mogućnosti ponuditi i evidentirane podatke iz Karlovca, koji demantiraju navedenu Udrugu, navode iz Brunate.

– Naime, iz primjera s priložene tablice vidljivo je da su dvije zgrade s razdjelnicima (u ovom slučaju, M. Držića 5 i A. Hebranga 14) ostvarile manje razine potrošnje u odnosu na susjedne zgrade istih karakteristika u svim promatranim mjesecima, te da su te razlike bile i do 40 posto u korist zgrada s razdjelnicima. Isti se model ponavlja i na ostalim zgradama u Karlovcu, kao i u drugim gradovima. Važno je napomenuti da razina ušteda zgrade kao cjeline ovisi o brojnim faktorima, od kojih je najvažniji ponašanje stanara zgrade i njihove navike reguliranja dotoka topline pomoću termostatskog ventila. Stoga su i uštede na razini individualnog kućanstva različite, ovisno o tome koliko se pojedino kućanstvo grije i kako regulira potrošnju, stoji u dopisu.

Kako navode, smatraju da su hrvatski, pa tako i karlovački potrošači dostatno educirani, pažljivi i odgovorni prema vlastitom kućnom budžetu da mogu i sami zaključiti isplati li im se naplata grijanja po potrošnji ili ne.

KAportal.hr

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest