Svaka generacija od sredine 20. stoljeća nadalje vezana je za neki automobil dok gotovo da nema onih rođenih 60-ih i 70-ih godina koji u slikama sjećanja iz djetinjstva nemaju ugrađenu Zastavu 101, nekad popularni “stojadin”, legendarni automobil koji je harao cestama bivše države i bio ponos mnogih obitelji tada raširenog srednjeg društvenog sloja.
No Zastava 101 izumire iz godine u godinu i po evidenciji PU karlovačke u gradu Karlovcu ih je ostalo registrirano tek deset.
“Fićo” odavno oldtimer
Nekadašnji ponos automobilske industrije iz Kragujevca odavno su na našim cestama zamijenili noviji, bolji, brži i luksuzniji automobili no nekoliko nostalgičara očito još uvijek s ponosom stišće gas svog “stojadina”.
I dok Zastava 101 baš i nije neka reprezentativna marka vozila koju bi se uređivalo i čuvalo kao “oldtimera”, puno je više onih koji su i dalje vezani za nekadašnji istinski narodni auto bivše države – Zastavu 750 od milja u narodu zvanog “fićo”, te njegovog nasljednika Zastavu 850. Na području PU karlovačke na cestama vozi još četrdesetak “fića” starijih od 27 godina, s obzirom da je zadnji “fićo” iz kragujevačke tvornice izašao davne 1985. godine.
“Kad je stari uparkir’o”
Osim “stojadina” i “fića” na našim cestama sve se manje mogu vidjeti i njihovi punopravni nasljednici koji su 80-ih godina postali pravi simboli bivše države – Yugo 45 i njegova nabrijana verzija Yugo 55. Teško je upoznati nekog malo starijeg kojem se kad čuje Zabranjeno pušenje i njihovo “kad je stari uparkir’o” pred očima ne pojavi slika ovog legendarnog automobila koji je odavno, kao i njegovi prethodnici zaslužio tek mjesto u povijesti.
KAportal.hr