Sve više poziva na Zeleni telefon Eko Pana, najviše vezanih uz otpad

Sve više poziva na Zeleni telefon Eko Pana, najviše vezanih uz
otpad

Zeleni telefon karlovačkog Ekološkog društva Pan bilježi sve više poziva, što svjedoči o sve većoj brizi i svjesnosti ljudi za okoliš. Pritom vrijedi istaknuti i još jedan pozitivan trend – broj anonimnih i neanonimnih poziva gotovo je izjednačen. Tijekom drugog tromjesječja 2012. godine aktivisti su na Zelenom telefonu zaprimili 57 poziva, što je gotovo trostruko više nego u istom razdoblju prošle godine (21 poziv). Daleko najveći broj poziva odnosio se na kategoriju otpada (22 poziva ili 38,5%), čime je nastavljen trend da problemi s otpadom izazivaju najviše pozornosti kod građana.

Jednak broj poziva (po 10) upućen je vezano uz kategorije “životinje” i “zelenilo”. Uglavnom je riječ o nezadovoljstvu neredovitom košnjom zelenih javnih površina ili, pak, vlasnicima pasa koji ne poštuju odredbe komunalnog reda.

– Kada je to u pitanju moramo istaknuti problem nedovoljnog broja komunalnih redara. Grad bi trebao imati više zaposlenih u tom segmentu, kako bi se odredbe mogle efikasnije nadzirati, a prekršitelji kažnjavati – ističe Denis Frančišković, voditelj Zelenog telefona.

Od ostalih poziva, tri su bila vezana uz vode, dva uz zrak, a jedan uz kategoriju šume. Stiglo je i sedam poziva koji su svrstani pod “razno”, jer ne pripadaju standardnim kategorijama.

Zadovoljstvo građanima i njihovom sve većom aktivnošću na zaštiti okoliša, nažalost, ne prati zadovoljstvo vlastima:

– Tijela javne vlasti uglavnom nisu odgovarala na prijave ili su to činila tek nakon slanja požurnica i žalbi drugostupanjskom tijelu. Primjetno je i loše organizacijsko ustrojstvo tijela javne vlasti i nepostojanje njihove međusobne povezanosti – naglašava Frančišković.

Eko Pan putem Zelenog telefona u svakom izravnom kontaktu i razgovoru nastoji potaknuti građane na aktivno uključivanje u rješavanje problema. Građani u velikoj mjeri nisu upoznati sa svojim pravima prema tijelima javne vlasti, ali ponekad i obvezama.

Nažalost, građani često od strane institucija kojima se obraćaju doživljavaju neprofesionalan pristup rješavanju njihovih problema. Napominjemo da su svi službenici u tijelima javne vlasti po zakonu dužni uputiti građane u način ostvarivanja njihovih prava kao i rješavanje njihovih problema. Slijedom takvog postupanja kod građana je primjetno opravdano nepovjerenje u institucije. Uočljivo je i da nadležna inspekcijska tijela često ne iskorištavaju sve zakonom propisane mogućnosti i mjere koje se mogu poduzeti prema onečišćivačima ili drugim prekršiteljima propisa – ističe Denis Frančišković.

KAportal.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest