Udruge potrošača opet pobijedile, HT mora prestati naplaćivati proviziju

Udruge potrošača opet pobijedile, HT mora prestati naplaćivati
proviziju

Da je pokret za zaštitu potrošača, među njima i vrlo aktivna Regionalna organizacija zaštite potrošača sa sjedištem u Karlovcu, postao sve respektabilnija snaga za zaštitu ljudskih prava, svjedoči i nova “pobjeda” koja se ovog puta odnosi na naplaćivanje provizije za račune HT-a u njihovim centrima.

Naime, javljaju iz ROZP-a, nakon učestalih upita i žalbi potrošača da Hrvatski Telekom u svojim T-Com centrima naplaćuje proviziju za plaćanje telefonskih računa čak pet kuna, Udruge za zaštitu potrošača su krenule u akciju. Prvi su prijavom reagirali kolege iz splitskog Savjetovališta za zaštitu potrošača te su prijavili HT Državnom inspektoratu i HAKOM-u.

– Uzimanje provizije je bilo protivno i Zakonu o obveznim odnosima koji kaže da je usluga, u ovom slučaju izdavanje računa, neodvojiva od glavne, dakle telekomunikacijske, te se ne bi smjela naplaćivati, a i suprotna Zakonu o zaštiti potrošača , članak 8. prema kojem davatelj usluge ne smije naplatiti izdavanje računa, a sukladno tomu ni primiti novac od provizije u vlastitu prostoru, rekao je predsjednik ROZP-a Željko Tomašić. Kako dodaje, Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM) reagirala je na takvu poslovnu politiku operatora pokrenuvši postupak izmjene, odnosno dopune Općih uvjeta poslovanja Hrvatskog Telekoma. U taj dokument ugrađena je i odluka o naplati provizije, te je naložila HT-u da treba odmah prestati s tom praksom!

– Temeljem takvog rješenja savjetujemo potrošačima da ako im u T-Com centru naplate uslugu naplate računa istog trenutka naprave prijavu HAKOM-u i zahtjev Hrvatskom Telekomu za povrat sredstava na ime nezakonitog naplaćivanja usluge s pripadajućom kamatom, kaže Tomašić i dodaje kako su iz HT-a odmah poručili da “ukoliko HT bude prisiljen odlukom HAKOM-a izmijeniti svoje opće uvjete poslovanja, HT će biti primoran razmotriti poslovnu održivost pružanja usluge plaćanja računa na svojim prodajnim mjestima”.

– A udruge za zaštitu potrošača poručuju i savjetuju potrošačima, ako HT postupi prema najavi, da promijene operatera. Nitko nema pravo ucjenjivati potrošače, kažu u ROZP-u.

U udruzi su zadovoljni što je Grad Karlovac, dodaju, konačno počeo prihvaćati udruge za zaštitu potrošača kao partnera u kreiranju politike zaštite potrošača.

– Proces je još u povojima, ali daleko ispred ostalih gradova u županiji i regiji jugozapadne Hrvatske, zaključio je Tomašić.

KAportal.hr

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest