Regionalna organizacija zaštite potrošača (ROZP), Udruga stanara i suvlasnika Karlovca te udruga Korana koje su kao predstavnici potrošača prije nekoliko tjedana krenuli u razgovore s predstavnicima Gradske toplane pokazali su da će, naravno uz medije, biti čvrsti korektiv rada ovog gradskog poduzeća.
Kako kažu, pored iskazane spremnosti za suradnju, a u cilju iznalaženja najpovoljnije usluge isporuke toplinske energije u Karlovcu, netko se ipak ne drži “konstruktivnih” dogovora. Naime, udruge je zasmetalo što je na web stranicama Gradske toplane osvanula informacija kako, citiramo, “Gradska toplana d.o.o. opskrbljuje toplinskom energijom preko 7.500 kućanstava i 450 poslovnih subjekata na području grada Karlovca. Sve naše kupce pozivamo na konstruktivnu suradnju, a isto tako očekujemo ispunjavanje obveza održavanja svojih unutrašnjih instalacija kako bi opskrba bila uredna i pravovremeno podmirivanje svojih računa kako nabava energenata ne bi došla u pitanje”.
Udruge tvrde da ovaj tekst ne odgovara istini i da je čisti marketinški trik tog trgovačkog društva, a predstavlja i povredu Zakonu o zaštiti potrošača predstavlja, posebno dijela koji se odnosi na komparativno oglašavanje i nepoštenu poslovnu praksu.
– Činjenica je da Gradska toplana d.o.o kao novoosnovano trgovačko društvo za isporuku toplinske energije nema niti jednog korisnika i ne opskrbljuje toplinskom energijom niti jednog korisnika, pa je ovaj futuristički sadržaj na njihovim web stranicama omalovažavajući za potrošače. Gradska toplana” nije prava sljednica Toplane d.o.o niti je ”tvrtka kćer”, kažu u udrugama uz napomenu da zasad niti s jednim potencijalnim korisnikom njihovih usluga nemaju sklopljen ugovor o isporuci toplinske energije.
– Drugi dio citirane informacije možemo podržati, kada Gradska toplana d.o.o. sklopi ugovore i počne s isporukom toplinske energije. No sada nam nije jasno koga to pozivaju da plati račun kad nijedan račun, a za sada nemaju ni kome, nije isporučen, stoji u tekstu. Nadalje, ROZP i udruge kažu da im se imputira da su “pozvali potrošače da se izdvajaju iz sustava grijanja toplane, te vrši pritisak da pozovemo potrošače da ne “režu radijatore”.
– No i to je samo pokušaj prebacivanja krivnje za podbačaj u poslovanju na udruge članice Organizacije ROZP”, jer mi nismo nikoga pozvali da se izdvoji iz sustava grijanja, samo smo potrošačima dali informaciju ako samo procijene i odluče se izdvojiti iz sustava, kako to po zakonu mogu, no neki u ovom Gradu, navikli na monopolizam, to ne mogu shvatiti, stoji u tekstu.
Kako bi se realiziralo dogovoreno, odnosno suradnja i odnos prema potrošačima “bez fige u džepu”, ROZP-ovci smatraju da treba igrati pošteno, dok smatraju da citirani članak to ni u kom slučaju nije.
KAportal.hr