Regionalna organizacija zaštite potrošača (ROZP) uputila je javni poziv potrošačima, ali i Gradskoj Toplani da iznađu rješenje za potpisivanje privremenog ugovora u isporuci (korištenju) toplinske energije, na godinu dana. Kako kažu, vjeruju da će se za to vrijeme stvoriti uvjeti za potpunu implementaciju Zakona o zaštiti potrošača . Javni poziv upućen je nakon što je u nekim medijima direktor GT-a Inoslav Latković prozvao ROZP da “vrijeđaju i nanose štetu”. Valjda, dodaju u ROZP-u, direktor je uvrijeđen što se barem netko bori za prava potrošača.
U svom javnom pozivu dodaju da se prema potrošačima koji su se “izdvojili” iz sustava grijanja u vrijeme između propasti stare Toplane i potpisivanja (nepotpisivanja) ugovora s novom toplanom, ne smiju provoditi nikave prijetnje i prisile za ishodovanje suglasnosti temeljem članka 23. Zakona o proizvodnji, distribuciji i opskrbi toplinskom energijom, jer ti potrošači, navode, nisu bili, niti su korisnici “Gradske toplane” d.o.o. i nisu njihovi tarifni kupci, te Gradska toplana nema nikave zakonske ingerencije prema njima.
– Također se nadamo da će ove ogrjevne sezone, lokalna samouprava naći sredstva da pomogne potrošačima koji nemaju novaca da plate grijanje. UO Organizacije “ROZP” je donio odluku o javnom pozivu subjektima zainteresiranim za korištenje/isporuku toplinske energije u Karlovcu iz sljedećih razloga:
- Udruge s rezigniranjem odbacuju insinuacije da su one krive što potrošači grada Karlovca još uvjek nemaju grijanje, iako je ogrjevna sezona počela 15. rujna.
- Kako su potrošači dovedeni pred dilemu kako će preživjeti ovu zimu, za očekivati je spuštanje tenzija i bar privremeno prihvatiti rješenja kakva se nude potrošačima, poslije stečaja bivše “Toplane” d.o.o.
- Svjesni smo da se novo trgovačko društvo “Gradska toplana” d.o.o. nije imalo vremana prilagodini novonastaloj situaciji na tržištu, te bi joj se na ovaj način pružila mogućnost da za godinu dana, pripremi i kvalitetne ugovore, a i nove načine isporuke toplinske energije, što se prema direktorovim obećanjima i namjerava.
- Svjesni smo da svi potrošči nisu ni informirani o problemima isporuke toplinske energije u Karlovcu, te smo stava da ni mi ni Gradska toplana ne možemo prihvatiti odgovornost da se građani Karlovca smrzavaju.
- Udruge ne žele da probleme u Karlovcu rješavaju i nameću rješenja druge institucije i agencije, nego smatramo da su Karlovčani sposobni donijeti rješenja koja će biti optimalna rješenja i za davatelje i za korisnike javnih usluga.
- Ne prihvaćamo da Karlovac bude “Grad slučaj”, želimo da “Karlovac bude “Grad primjer”
- Smatramo da su u takvoj situaciji potrošači grada Karlovca upoznati sa svojim obvezama i pravima, te da da mogu samostalno donositi odgovorne odluke.
- Smatramo to temeljima da potrošači – korisnici javne usluge isporuke toplinske energije i davatelj te javne usluge mogu od iduće ogrjevne sezone biti partneri na obostrano zadovoljstvo, do kada očekujemo da će Gradska toplana preboditi sve “porođajne muke” kao novi subjet na tržistu javnih usluga.
Javni poziv je potpisao predsjednik ROZP-a Željko Tomašić.
KAportal.hr